A Vasutasok Szakszervezete alapítványokat hozott létre nyugdíjas, illetve fiatal vasutasok támogatására, valamint a vasutas művelődési, egészségügyi intézmények működési feltételeihez való hozzájárulás érdekében.
Vasutas Intézmények Nyugdíjasait Támogató Alapítvány
Célja: rendkívüli élethelyzetbe került vasutas nyugdíjasok segítése
Csekkszámlaszám: 11707024-20158002
Adószáma: 19666378-1-42
Segélykérő nyomtatvány innen tölthető le.
A Vasutas Nyugdíjas Alapítvány segélykérelméhez fontos tudnivalók
Kik jogosultak az alapítványtól segélyre?
- Segélyezésre jogosult, aki a MÁV-tól ment nyugdíjba saját vasúti szolgálati ideje alapján, amely min.15 év.
- Özvegy akkor jogosult, ha elhunyt házastársa öregségi nyugdíjaztatás esetén legalább 15 év munkaviszonnyal, rokkantsági nyugdíjaztatás esetén pedig legalább 10 év MÁV munkaviszonnyal rendelkezett.
A segélyezés feltételei:
- A kérelmezővel közös háztartásban élők egy főre jutó havi jövedelme a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb havi összegének a 4-szeresét, egyedülálló esetében a 4,5-szeresétnem éri el.
- Vagy olyan váratlan, rendkívüli helyzetbe kerül és létfenntartása oly mértékben veszélyeztetett, hogy azt csak külső segítséggel képes biztosítani (pl. elemi kár, súlyos betegség, betörés, vis maior, stb.)
Felhívjuk a vasutas nyugdíjasok figyelmét, hogy 2012. január 1.-től érvényes 2011.évi CXCIV törvény alapján nyugdíjat csak a nyugdíjkorhatár betöltését követően lehet megállapítani, illetve a nőknél 4o évi jogosultsági idő megszerzése után.Ennek megfelelően az eddig különböző jogcímen folyósított nyugdíjak már nem minősülnek nyugdíjnak, csak ellátásnak.Miután a Vasutas Intézmények Nyugdíjasait Támogató Alapítvány a vasutas nyugdíjasok és özvegyeik segélyezését teszi lehetővé, ezért a megszűnt nyugdíjas státuszú ellátottak(rokkant nyugdíjas, korhatár előtti ellátásos) nem igényelhetnek az alapítványtól segélyt.
A segélyezési laphoz minden esetben csatolni kell:
- a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság által január hónapban kiállított, a nyugdíj összegéről szóló igazolás másolatát, (nem a nyugdíjszelvényt)
- amennyiben évközben történik a nyugdíj megállapítása a megállapító határozat másolatát (pl. özvegyi nyugdíj, stb.)
- a kérelem jogosságának alátámasztására szolgáló adott éviigazolásokat (pl. orvosi leletek, rendőrségi jegyzőkönyv, önkormányzati, biztosítói igazolás, stb.)
- A 2008. 01.01. után kiadott nyugdíjhatározatok esetében kérjük, hogy a segélyt kérelmező a munkaviszonya megszűnéséről, özvegyi nyugdíjas pedig az elhunyt jogszerző munkaviszony megszűnéséről készült igazolás másolatát csatolja.
Segély a fenti feltételek együttes fennállása esetén adható. A segély jogcíme szociális segély, ezért utána adózni nem kell. Összege 5000-20000 Ft között adható, ettől indokolt esetben a kuratórium eltérhet.
Egy kérelmező évente egyszer részesülhetsegélyben. Kérelem az e célra rendszeresített „Segélykérő lap”-on igényelhető.
Amennyiben a segélykérő lap pontatlanul van kitöltve, a mellékletek nincsenek csatolva, a segélykérelmet nem tudjuk elfogadni!
FONTOS VÁLTOZÁS 2018. május 25-től!
2018. május 25-től érvénybe lépett az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR). Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotörvény) és az adatkezelésre vonatkozó más szabályok együttesen biztosítják az érintettek magánszférájának védelmét. Ezért szükséges a segélyt benyújtók részéről egy olyan nyilatkozat megléte, mellyel igazolható módon hozzájárulnak adatuk kezeléséhez. 2018. május 25-től már csak e nyilatkozattal kiegészített segélykérő lapot tudjuk elfogadni, melynek hátoldalán olvasható az „Adatkezelési tájékoztató”.
Felvilágosítás csak a segélykérőnek adható amennyiben hitelt érdemlő módon azonosítja önmagát a 06/1/511-8694-es telefonszámon vagy személyesen a Bp. Teleki Blanka u.15-17. szám alatt (VSZ ONYSZ).
Budapest, 2018. június hó