Európa vasúti társaságai összefogtak, hogy újraélesszék az éjszakai vonatozást, amely sokkal inkább környezetkímélő mint a repülés. Ráadásul a vírusfertőzés esélye is kisebb a vonatokon.
Trans Europe Express 2.0 - ez a program neve, melyben Ausztria, Franciaország, Németország és Svájc megállapodott. Olyan nagyvárosokat köt össze az éjszakai vonatozás a jövő évtől mint Berlin, Bécs, Párizs és Milánó. Mindez 25 évvel azután, hogy összeomlott a Trans European Express, amely 130 európai várost között teremtett kapcsolatot.
A repülésellenes kampány hozza vissza a hálókocsikat
Greta Thunberg és más lelkes környezetvédő aktivisták lemondtak a repülésről, mert az túlságosan nagy szén-dioxid-kibocsátást jelent. Minthogy számos követőjük akadt, ezért a vasúttársaságok is léptek. "A fiatalok egyre inkább alternatívát keresnek a repüléshez" - nyilatkozta a francia környezetvédelmi minisztérium egyik munkatársa a Bloombergnek.
Az európai repülőtársaságoknak a legrosszabbkor jött ez, mert a Covid-19-járvány padlóra vitte őket több évtizedes töretlen fejlődése után. Még sincs minden veszve - hangsúlyozza a Bloomberg, amely rámutat arra, hogy a vasúti utazásnak azért van egy nagy hátránya: sokkal tovább tart, mint a repülés.
Amszterdam-Róma az új vasúti elképzelés szerint 13 óra lesz míg repülőgéppel ugyanez 2 óra. Az üzletemberek számára ez jelentős különbség. Arról nem is beszélve, hogy a kormányok se örülnének igazán, ha a légitársaságok ezen a téren is veszítenének, mert ugyancsak érdekeltek a fennmaradásukban. Hatalmas összegekkel támogatták a légitársaságokat a Covid-19-járvány idején, és ezeket a pénzeket szeretnék egyszer viszontlátni. A Lufthansa például 10 milliárd eurót kapott a német kormánytól. Ettől függetlenül a Bundesbahn jelezte: "új aranykorra számít a vasúti közlekedésben".
forrás: hvg.hu