Magyar Vagon Kft. - előre mutató egyeztetést tartottunk Szolnokon
Mozgóbérek, pulykapénz, munkarendváltozás, tolatási pótlék, ösztönző juttatások.
Számtalan fontos kérdésben egyeztettünk a Magyar Vagon Kft. menedzsmentjével 2024.10.01-én Szolnokon. A tárgyalás konstruktív légkörben zajlott, javaslataink többségéhez pozitívan állt a munkáltató, több kérdésben is elfogadta a szakszervezetünk helyi képviselői által megfogalmazott, szakmailag jól kidogozott érveit. Ilyen érveknek köszönhetően kerülhet sor az 1-9 havi értékelést követően, a Székesfehérvár területi központjának telephelyein meglévő teljesítményösztönző juttatási rendszer első részletének kifizetésére decemberig 15-ig, a második részletének folyósítására pedig jövő március közepéig. De ígéretet kaptunk egy karácsonyi jutalom kifizetésére is, melynél ragaszkodtunk ahhoz, hogy abból megkülönböztetés nélkül, mindenki egyforma összegben részesüljön.
Mindezekről részletesen a Magyar Vasutas októberi számában olvashatsz
Ruhaátvételi problémák Miskolcon
A távolságot még, mint üveggolyót sem szeretnék a tagjaink.
Levélben fordultunk a MÁV-Start vezetéséhez, hogy elfogadható módon rendeződjön végre az a hosszú távon tolerálhatatlan állapot Miskolcon, amely a ruhaátvételi pont áthelyezése óta alakult ki. Mint ismert, egy jó ideje már a Volán munkavállalói is a miskolci raktárból vételezték a szükséges egyen- és formaruhájukat, emiatt a még elfogadható közelségben lévő korábbi raktár kapacitása szűknek bizonyult. Mint kiderült azonban, az új raktár helyszíne több mint két kilométerre van a TSZVI központjától, ezért a munkavállalók a szolgálati idejük alatt legtöbbször nem tudják átvenni a részükre érkező ruházatot. Helyi szinten nem sikerült előre lépni, ezért most a MÁV-Start vezetéséhez fordultunk a probléma megnyugtató rendezése érdekében.
ÉKM bírságok: most az utastájékoztatásért felelős szervezettel találkozunk
Ki fizesse ki a minisztériumi révészeket? Egy biztos: mi nem szeretnénk…
Továbbra sem tartjuk sem igazságosnak, sem etikusnak az ÉKM-nek, mint felügyeleti hatóságnak az utasjoggal kapcsolatos eljárásait. Úgy tűnik a MÁV -Startot magát nem tudjuk, -de nem is feladatunk -, megvédeni a sokszor technikailag betarthatatlan, gumiszabályok szerint kiszabott, többszázezres bírságok befizetésétől. A tagjaink védelmében viszont, ahogy eddig is, mindent megteszünk. Javaslat tervekkel készülünk, hogy utasításban szabályozott keretek között, egyértelműen kerüljön rögzítésre, milyen végrehajtási szempontok szerint járjon el a jegyvizsgáló, ha akadálya van a fedélzeten a hangos utastájékoztatásnak, ezáltal is védve tagjainkat a felesleges meghurcolásoktól.