Az első napirendi pont keretében Dr. Vincze Teodóra humánerőforrás igazgató a kötelező legkisebb munkabér és a garantált bérminimum 2018. évi emelésének besorolási rendszerre gyakorolt hatását ismertette. A minimálbér 2018. január 1-től a jelenlegi 127.500 Ft-ról 138.000 Ft-ra, a garantált bérminimum pedig a jelenlegi 161.000 Ft-ról 180.500 Ft-ra emelkedik.
Az emelés bevezetése az RCH-nál a jelenleg hatályos bértábla 8-12-es munkaköri kategóriáihoz tartozó alapbér minimumok összecsúszását eredményezné. Ennek kiküszöbölésére a munkáltató a kötelező emelést meghaladó, sávonként eltérő, lépcsőzetes alapbér-minimum emelkedés lehetőségét vizsgálta, ahol a képzett minimum értékekre történő ráállás 350 munkavállalót érintene.
A szakszervezetek részletes tájékoztatást kaptak ennek hatásáról, továbbá a felek megállapodtak, hogy a MÁV csoporttal összehasonlítható munkakörök esetében további elemzéseket végeznek.
Az Üzemeltetés szervezet részéről Czékus József, rendelés- és vonatkezelés vezető fogadta a technológiai létszám kapcsán felmerült szakszervezeti észrevételeket, kérdéseket.
Az érintett témák között szerepelt a technológiailag szükséges létszám felülvizsgálatát igénylő szolgálati helyek beazonosítása. A felülvizsgálatra a munkáltató ez év szeptemberében lát lehetőséget. Kiemelt figyelmet fordítva a BILK, Győr és Dunaújváros szolgálati helyekre.
A szakszervezeti oldal felhívta a figyelmet egyes munkavállalói csoportok, különösen az állomási operatív koordinátorok fokozott leterheltségére. Kérték továbbá, hogy a munkáltató fordítson nagyobb figyelmet az egyes munkavállalók közötti egyenletesebb feladatmegosztásra, ezzel a leterheltség csökkentésére.
Mindezeken felül az egyeztetésen elhangzott a vágányzár okozta nehézségek, továbbá a helyenként szűkös létszám miatt a munkavállalói utánpótlások kérdése is. A munkáltató tájékoztatta az érdekképviseleteket, hogy szeptemberben a tervezett kocsivizsgálói tanfolyam indításra kerül. Operátori utánpótlásra árufuvarozási gyakornok néven új munkakör került létrehozásra, melybe mind TÜK Keleten, mind TÜK Nyugaton felvételre kerültek újfelvételesek. Egyéni kiképzéssel munka mellett fogják megszerezni a szükséges ismereteket, a munkáltató pedig az első tapasztalatok alapján fejleszti tovább ezt az utánpótlási formát.
A megkezdett tárgyalások hamarosan folytatódnak.
A VSZ Cargo Hírnök nyomtatható verziója itt elérhető.
Borítókép: RCH