A járművet a világ legnagyobb vasúti járműgyártó vállalata, a CRRC Zhuzhou mérnökei tervezték, a gyártás a Hunan tartományban lévő üzemben történik. A 2019-ben kötött szerződés értelmében a CRRC a Rail Cargo Hungaria által megadott paraméterek szerint fejleszti ki a villany-hibrid üzemű, nulla emissziós tolató-, valamint a nagy teljesítményű vontató mozdonyokat. Egyelőre két-két jármű készül, de ha a gépek teljesítik a társaság elvárásait, további húsz-húsz mozdony gyártására is lehetőség lesz – mondta Kovács Imre, a Rail Cargo Group igazgatóságának tagja. A csoport összesen kétszáz hibrid tolatómozdonyt kíván beszerezni.
A hibrid technológia meglehetősen új a vasúti üzemben, de mert az EU a jövőben nem támogatja dízelmozdonyok vásárlását, új megoldásokat keresnek a fuvarozók. A Last Mile villany-hibrid vonat képes rá, hogy a nyílt pályán áramszedős villanymozdonyként mozgassa a szerelvényt, majd a nyílt pályáról letérve, akár több tíz kilométeren át akkumulátoros üzemmódban eljuttassa azt az átrakóhelyre.
Forrás: transpack.hu
Kép forrása: Rail Cargo Hungaria