A cég Magyarországon piacvezető. A fuvarozási teljesítmények alapján monopol helyzetről már egyáltalán nem beszélhetünk, de egyre inkább inog a léc az itthoni elsőség megtartása körül is, és ki tudja mi kell ahhoz, hogy ezt elveszítse.
A 2020. szeptember 1-én Vácon indítani tervezett állomási operatív koordinátori munkahely új – vagy újra – létesítése kapcsán mutatott teljesítmény alapján sokan már most a futottak még mezőnyébe képzelik a szebb napokat is megélt munkáltatót, nemhogy akár dobogósnak, vagy a népes mezőnyben talán csak helyezettnek is.
A váci munkahely létesítésére Sturovot feladva – az érdekképviseletek által támadott és hazardírozásnak minősített határtechnológiai módosítások miatt – szánta rá magát a munkáltató. Azt gondoljuk volt rá idő, hogy megfelelő módon történjen meg a munkahely kialakítása. De nem! Valljuk be a szlovák szolgálati hely sem volt a munkakörülmények csimborasszója, így gondolhatnánk, hogy a – kicsit fals – „Itthon, édes otthon!” felkiáltással várták a hazai munkahelyet a kollégák. De szeptember 1-jén törött ablakokkal, vastag porral borított szekrényekkel és „informatikai” (ki tudja, hogy a célnak megfelel-e) eszközökkel teli, „nem kellően tiszta” (elnézést az érintettektől) hűtőszekrénnyel ellátott irodába léphettek be a látogatók. A mellékhelyiségekről nem érdemes említést tenni. Itt az eredeti célnak megfelelő munkát végezni nem lehet. Sőt nem szabad!
Ezért nyomatékosan azt kértük a munkáltatótól, hogy felelős munkáltatói magatartást gyakorolva tegyék meg, hogy addig nem helyezik, vezénylik ide át a munkavállalókat, amíg a szolgálati hely minden szempontból meg nem felel a szakmai és az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés feltételeinek.
A többit – köztük a határon felmerült technológiai problémákat – természetesen az érdekegyeztetés formális útján, lehetőleg a konfliktus elkerülése érdekében kívánjuk megvitatni.