A projekt irányító bizottság (PIB) a hazai menedzsment és a tulajdonos képviselőiből (Kovács Imre, Kotiers Román, Horváth Ottó, Józan Gábor, Erik Regter és Gyevnár Sándor) áll. Ez a projektek projektje – hangzott el PIB tagjaitól a találkozón, hiszen a jövőnk függ ennek sikerétől.
A projekt indítás hátterében az áll, hogy a vállalatban sok a duplikált folyamat, a bürokratikus adminisztráció, komplikáltak vagy hiányosak az IT támogató rendszerek, léteznek nem kihasznált szinergiák és rossz a költséghatékonyság.
Mindezek tükrében a teljes záhonyi folyamat, a kocsivizsgálói folyamatok, az állomási operatív koordinátor és árufuvarozási operátori folyamatok, a raktárnoki folyamatok és az irodai folyamatok (beszerzés, pénzügy, kereskedelem) felülvizsgálata kerül a vizsgálatok fókuszába négy munkacsoport munkája során. Cél továbbá a jó gyakorlatok feltárása és kiterjesztése is.
Az érintettek ennek megfelelően lefedik az egész vállalati spektrumot, hiszen az üzemeltetés, az értékesítés, a kereskedelem, a pénzügy, az IT és a vállalatvezetés is részt vesz a munkában, valamint a szakszervezetek is meghívást kaptak a projektbe. A projektmunka négy munkacsoportban fog megtörténni. Ezek külön-külön vizsgálják majd a záhonyi folyamatokat, a kocsivizsgálói folyamatokat, a koordinátori, operátori és raktárnoki folyamatokat és külön az irodai folyamatokat és mindegyikbe lesz lehetőségünk a Központi Üzemi Tanácson keresztül résztvevőt delegálni.
A projektnek nem az a fő célja, hogy létszámfölöst generáljon, hanem költségek megtakarítására mutasson rá, folyamatok egyszerűsítésével arra szabadítson fel munkaerőt, hogy a létező, de tökéletesen el nem végzett feladatokra találjuk meg az erőforrásokat, ezáltal jobbá tenni a vállalatot.