Szakszervezetünk továbbra sem ért egyet azon gyakorlattal, hogy éjszaka ne legyen egyetlen pénztár se nyitva. Megítélésünk szerint a jegykiadóautomaták műszaki állapota indokolja a startos jelenlétét a pénztárakban. De a jelenlét mellett is fontos, hogy az automaták „karbantartása” folyamatos legyen.
A pénztáraknál a munkáltató egységes nyitva tartást kíván elérni 5 – 22 óra között.
A pénztárosok beosztásánál lépcsőzetes munka kezdés bevezetését tervezi oly módon, hogy azok a pénztárosok, akik vállalják a korai kezdést vagy a késői végzést, plusz díjazásban részesülnek (2500 illetve 5000Ft). A cél eléréséhez a vidéki kollégák részére kulturált szállás biztosítását is tervezik. Egy időben minimum két pénztáros kerül beosztásra, ha valamely oknál fogva ez nem teljesül a másik kolléga külön díjazásnak egy része is megilleti az egyedül szolgálatban lévőt.
Szakszervezetünk az éjszakai szolgálatok teljes mértékű megszüntetésével nem értett egyet, de tudomásul vette a munkáltató terveit. Szakszervezetünk javaslatára a munkáltató terve pilot jelleggel 2 hónapra kerül bevezetésre, az eredmények ismeretében sor kerül majd egy értékelésre, annak ismeretében születik döntés a jövőről.
A munkáltató elismerte, hogy az automaták üzemképességével voltak és vannak problémák, de a „karbantartás” terén történő változásnak vannak bíztató jelei. Augusztustól a MÁV SZK igyekszik minél gyorsabban reagálni a meghibásodásokra. Sajnos a pénz beszállítás terén -új cég végzi – vannak igen komoly problémák, a start vezetése törekszik arra, hogy megoldódjanak a hiányosságok. Ha nem szedik ki a pénzt és nem töltik be a jegynyomtatáshoz szükséges papírt az automata nem használható.
A konzultáció után tájékoztatást kértünk a Vasutasok Szakszervezete által évek óta kezdeményezett elővárosi pótlék bevezetéséről (E betűs vonatot továbbító jegyvizsgálók/vezetőjegyvizsgálók részére).
A munkáltató tájékoztatása szerint a javaslat elfogadásra került, bevezetését 2020. januárjába tervezik. Akkora lesz meg a pontos nyilvántartás technikai háttere. Idei évre az érintett kollégák részére I – VIII. hónapot alapján kerül majd kifizetésre egyösszegben (átlagos). Várjuk a pontos javaslatot mind az összeg, mind a feltételek terén
Természetesen a kocsivizsgálók, illetve járműszerelők kapcsolásáról is egyeztetünk. Észrevételeinket megküldtük a munkáltatónak. A munkáltató továbbra a gép és az első kocsi közti kapcsolást a már megküldött szolgálati helyeken kocsivizsgálókkal, illetve járműszerelőkkel kívánja elvégeztetni – van ahol már végzik is – a 400Ft/kapcsolási díjnál nem tud magasabbat adni.
A 400 Ft/kapcsolás fizetéséhez KSZ módosításra van szükség.
Tagjainktól kapott jelzés alapján felvetettük, hogy KSZ Helyi Függelékében a kocsivizsgálói munkakört lehessen készenléti jellegűnek minősíteni.
Kapcsolódó dokumentum: