A munkáltató nevében dr. Tura Szvetlána humánigazgató adott tájékoztatást. Elmondta, hogy a MÁV-START október 5-én kapta meg a tulajdonos rendelkezését a beszerzés, a közbeszerzés és a raktározás, illetve szakanyag készletgazdálkodási tevékenység átszervezésére a MÁV-SZK-ba. Erre a határidő eszközzel és erőforrással együtt november 1.
A rendelkezés után megkezdődtek a szakmai területi egyeztetések. A MÁV-START egy kicsit különleges helyzetben van, hiszen a beszerzési tevékenység, illetve végrehajtási szinten az anyagbeszerzés, ezközgazdálkodás osztott a JBI és a TSZVI között. A Startnál teljes mértékben megszűnik a beszerzési igazgatóság, a készlet és eszközgazdálkodási szervezet, érintve lesz a működést támogató szervezet, a jogi szervezet, a JBI-k területén a raktározási eszközgazdálkodási szervezet. Az operatív anyag és eszközgazdálkodás nem érintett a kiszervezéssel.
Az érintett 160 munkavállaló munkáltatói jogutódlással (a szolgálati idő elismerésével) kerül át a MÁV SZK Zrt-be. Rájuk 2023. november 1- től a MÁV SZK Kollektív Szerződése fog vonatkozni. Külön szerződésben szükséges rendezni az egyen és formaruha ellátásra, szolgálati lakásokra és az orvosi alkalmasági vizsgálatokra vonatkozó kérdéseket.
A munkavállalók részére a hivatalos tájékoztatás november 2-án fog megtörténi. Amennyiben az érintett munkavállaló úgy érzi, hogy hátrányosan érinti a kiszervezés, egy hónapja lesz a felmondásra.
Az érintett munkavállalók többségének a tevékenységi helye nem változik.
A kiszervezéssel érintett munkakörök a beszerzéssel kapcsolatos tevékenységet folytató jogászok, a JBI-k területein szakanyag beszerzéssel, raktározással foglalkozó raktárkezelő, raktározási előadó, raktárvezető.
Az általános anyagokkal, eszközzel, bérruhával foglalkozó anyag és eszközgazdálkodási előadói és szakelőadói munkakörök maradnak a MÁV-START Zrt JBI-nél.
Steininger Zsolt MÁV-Zrt, humánerőforrás vezérigazgató-helyettes a tájékoztatás kiegészítéseként elmondta, hogy a kiszervezés célja, a logisztikai hatékonyság javítása. A munkáltatónak is az az érdeke, hogy az SZK-hoz átkerülő munkavállalókat ne érje hátrány.
Szakszervezetünk kifejtette, hogy már jó pár átszervezést megéltünk, mindig a hatékonyság javítása volt a hivatkozási alap, majd a visszaszervezésnél újra a hatékonyság növelésére hivatkoztak. Meglepő információ volt, hogy a raktárakat továbbra is a START bérli, a SZK pedig számlázza az ezekben, a START számára végzett tevékenységet.
Vannak aggályaink, de mivel tagjainkat nagy mértékben érinti a kiszervezés, igy érdekeltek vagyunk annak sikerében. Javasoltuk, hogy azon munkavállalók, akik nem kívánnak átmenni az SZK-hoz, létszámhiányos munkakörökben maradhassanak a Startnál. Erre reagálva a munkáltató elmondta, hogy az átadott tevékenység elvégzéséhez minden munkavállalóra szükség van, így nincs lehetőség a Startnál maradásra.
Kérjük az átszervezésben érintett tagjainkat, hogy bárminemű bizonytalanság, vagy felmerülő kérdés esetén keressék tisztségviselőinket.