JÉ jegyértékesítési rendszer működésével kapcsolatos felvetések:
A JÉ géppel térerő hiányában végzet jegyértékesítés problémái. OFFLINE beragadt jegyek. 10895-2019-jvsz parancskönyvi rendelet.
A készülék bankkártyás jegyvásárlásnál több esetben visszalép készpénzes fizetésre, de ezt nem jelzi, csak a leszámolásnál veszik észre a kollegák, hogy nincs bankkártyás terhelés. A nyomtató menet közben alvó módba vált és emiatt sikertelen nyomtatás történik, erről a jegyvizsgálónak eseménylapot kell írnia, ami egy újabb feladat a jegyvizsgálók részére mások felelőtlensége miatt. Hol vannak a beigért új nyomtatók?
Ide kapcsolódó téma, hogy a személypénztárosok elég gyakran kapnak egy-egy értesítést vagy utasítást arról, hogy mi változik a jegykiadó programban. Azonban az oktatásuk elmarad, ezért ebből gondok adódnak. Kérjük, hogy minden esetben legyen oktatás a pénztárosok részére a változásokból!
Heti Pihenő idő kiadása
a KSZ 47.§ 4.pontjának „állítólag belső utasításban kiadott” értelmezése miszerint:
„A munkavállaló részére a jelen § 1.-2. pontjában meghatározott pihenőnapok helyett hetenként legalább 42 órát kitevő megszakítás nélküli pihenőidő is biztosítható az Mt. 106. §-ban foglaltak alapulvételével.”
Eszerint, egyik héten hétfői/keddi P. idő a következő hét szombat/vasárnapi P. idő között a napi pihenő idők betartásával akár 9 napig egyfolytában vezényelhetők az utazók. Ezzel szemben megítélésünk szerint, hat nap munkavégzést követően egy pihenőnap kiadása kötelező.
Az utazószolgálatot ellátó munkavállalók munkaközi szünetének kiadásának ideje
Szakszervezetünk tapasztalatai szerint a munkaközi szünet kiadásának gyakorlata a jelenlegi szabályoknak megfelel, de a 12 óránál hosszabb szolgálatok esetén nem emberséges.
A helyzet kezelésére vonatkozó javaslatunk:
12 órát nem meghaladó szolgálat esetén a munkavégzés 3. – 7. órája között összevontan is kiadható
12 órát meghaladó szolgálat estén csak két részben a munkavégzés 3. -7. illetve 9. -12. órája között kell kiadni.
Szakszervezetünk 2019. május 7-én tájékoztatást kért a kocsivizsgálókat érintő felmérés tárgyában. Választ a mai napig nem kaptunk, így kénytelenek vagyunk a kérdést újra feltenni.
„Tagjainktól kapott információ szerint, a munkáltató felmérést végzett a kocsivizsgálók leterheltsége tárgyában: mely szolgálati helyeken tudják a mozdony és a szerelvény összekapcsolását elvégezni. Várjuk a tájékoztatást a felmérés eredményéről, illetve a munkáltató ezirányú további terveiről.”
A konzultáció eredményéről természetesen beszámolunk.
A VSZ START Hírnök nyomtatható verziója ITT érhető el.