A mennyezetről lehullott törmelék összetakarítása után, ahol nem veszélyes a csarnok, ott már este fél kilenc óta újra lehet jegyet is venni.
Az eset jól mutatja, hogy a néha-néha megvalósított toldozás-foltozás az épület jelenlegi állapota mellett nem lehet alternatívája egy átfogó felújítási programnak.
Arról már hallottunk, hogy a START – akár saját költségen is - tervez valamilyen szintű felújítást a Nyugati pénztárainál, azonban konkrét információk ezzel kapcsolatban nem állnak rendelkezésünkre.
Erre való tekintettel, a Vasutasok Szakszervezete felszólította a MÁV-START Zrt-t ás a MÁV Zrt-t, hogy haladéktalanul tegyen meg minden intézkedést annak érdekében, hogy a csarnoki pénztárakban dolgozó vasutas munkavállalók és az utasok biztonságban legyenek!
Továbbá tájékoztatást kértünk a tervezett felújítási, állagmegóvási intézkedésekről.
Intézkedést sürgető levelünkre a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese az alábbiakról tájékoztatta szakszervezetünket:
Az esemény a tetőszerkezet állapotára vezethető vissza. A rabicvakolat az évek óta tartó folyamatos ázás következtében meggyengült, így a rabichálóra felhordott vastag vakolat súlyánál fogva levált. A MÁV a helyszínre rendelt egy tartószerkezeti szakmérnököt, aki átvizsgálta a szerkezetet és a helyszínen szakvéleményt adott a tennivalókról a veszélyhelyzet felszámolásával kapcsolatban. A tartószerkezeti szakmérnök helyszíni vizsgálatát követően mobil emelő berendezésről el lettek végezve a vakolat veszélytelenítési munkái.
Az áldatlan állapotok megoldását jelentheti, hogy az elmúlt héten elindult (10.16) a Nyugati és a Keleti pályaudvarok épületének a teljes felújítását célzó projekt, a tervpályázatok előkészítése.
A felújítás tényleges elkezdéséig (2021. után) meg fog történni Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének olyan karbantartása, amely biztosítja a teljes felújításig a jelenlegi beázási állapotok megszüntetését. Erre vonatkozóan a szükséges előkészületek megkezdődtek.