A munkáltató június közepén átküldte az új HF tervezetét, amelyet írásban véleményeztünk, illetve javaslatokkal láttunk el. Megjegyeztük továbbá, hogy a MÁV-START Zrt. hatályos kollektív szerződése egyértelműen rendelkezik arról, hogy a HF megkötésére – ezzel együtt tárgyalására – kik jogosultak, ezért arra kértük a munkáltatót, hogy a vonatkozó anyagokat küldjék meg az érintett szakszervezetek helyi képviselőinek is.
A többfordulós tárgyalások során, egészen a mai napig, az utaskísérők, illetve felszolgáló-szakácsok értékesítési jutalékának megemelésén kívül, a munkáltató minden VSZ javaslatot befogadott. Ugyanakkor egyezség továbbra sincs a felek között, a megállapodás gátját a napidíjak mértéke jelenti, mert a munkáltató által tett végső ajánlatot – határozatlan időtartamra – az érdekképviseletek nem tudták támogatni.
Szakszervezetünk, annak érdekében, hogy a július 1-jén újrainduló nemzetközi forgalomban szolgálatot teljesítő utasellátós munkavállalók ne maradjanak HF nélkül, javasolta, hogy az értékesítési jutalék és a napidíjak tekintetében a HF 6 hónap határozott időre szóljon. Ezt a munkáltató és az MTSZSZ támogatta, a VDSZSZ nem.
A Vasutasok Szakszervezete továbbra is a Helyi Függelék mielőbbi megkötését szorgalmazza, 2020. június 1-től visszamenőleges hatállyal.
borítókép: mavcsoport.hu