Napirend előtti felvetések a VSZ részéről:
- Többlet képesítésen, tudáson alapuló ösztönző juttatási rendszer a Járműbiztosítási Igazgatóságokon című utasítás 2016.december 31-ig érvényes, tudni szeretnénk, hogy mi a munkáltató további terve.
A rendszer további fenntartását tervezi a munkáltató.
- Mobil pénztár kitelepítésének problémái. A kisbuszban kialakított pénztár mellett a higiéniai feltételek nem biztosítottak. Újra kértük a munkáltatót, hogy csak olyan szolgálati helyre kerüljön „kihelyezve” a mobil pénztár, ahol a megfelelő higiéniai feltételek biztosítottak. Sajnos november hónapban több alkalommal erre nem figyeltek oda.
A munkáltató ígéretet tett arra, hogy a mobil pénztárak esetén a jövőben körültekintőbb lesz a tervezés.
- Felkértük a munkáltatót, hogy az utasítások kiadásánál törekedjenek az egyértelműségre, illetve vegyék figyelembe a jegyvizsgálók létszámát, akik már jelenleg is túl vannak terhelve. Példaként említettük a (56/2016. (XII. 05. MÁV-START Ért. 40.) sz. „vezérigazgatói utasítás a személyszállító vonatok feljáróajtóinak kezelésére” -, és a „fedélzeti hangos utastájékoztatási feladatok végrehajtásáról a feláras vonatoknál” című utasításokat.
Az említett két utasítással kapcsolatban konzultációkra kerül sor.
- Javasoltuk, hogy a munkáltató MÁV-START Zrt. által saját munkavállalói részére kibocsájtott vasúti utazási igazolvány térítési díját valamennyi munkavállalója esetén vállalja át.
Az arcképes igazolvány érvényesítése díjának átvállalása tárgyában érdemi választ nem tudott adni a munkáltató.
Napirend előtt gondolat csere volt az utazói létszámról és a jegyvizsgálókat ért támadásokról. Kértük a munkáltatót, hogy ha a támadót a bíróság elítéli, mint most a monori esetnél, ezt minden lehetséges fórumon kommunikálja. Talán lesz egy kis visszatartó hatása.
A napirend keretében KSZ ruházati mellékletei kerültek terítékre: Az egyen- és formaruha, valamint a munkaruházati ellátásról; a Bérruha szabályzatról, valamint érintőlegesen a 12. sz. melléklet a helyi függelékben szabályozható kérdésekről.
A munkáltatói előterjesztést követően a szakszervezeti oldal résztvevői kifejtették álláspontjukat.
A VSZ nevében elmondtuk, hogy valóban fontos a szabályozás, de az elmúlt időszak problémáját nem a szabályok okozták. A probléma köre roppant egyszerű volt, illetve még most is az. Sok esetben nincs egyen-és formaruha ellátás. Nagyon sok jegyvizsgálónak a saját ruhájában, cipőjében kell szolgálatot teljesíteni. Más munkakörökben is fenn áll ez a helyzet, csak nem olyan látványos. A munkáltató térítse meg a saját lábbeli, illetve ruha költségét.
Kértük a pontértékek kialakításának metodikáját. A hátizsák pontértékét magasnak tartjuk, a jegyvizsgálók esetén kértük, hogy az első hátizsák - hiszen szolgálati okmányokat kell benne tartani – járjon alanyi jogon.
Miért nem sikerült közel három év alatt a munkáltatónak utasításban rendezni a gépész munkavállalók nagy csoportját érintő munkaruházati ellátását? Szakszervezetünk már többször megküldte a javaslatát „Az egyes munkakörben bitósítandó munkaruha és azok viselési ideje Járműbiztosítási Igazgatóságokban” címmel. Javaslatunkat újra megküldjük.
Érdemben nem történt egyeztetés, a munkáltató várja a VSZ javaslatát, a szakszervezeti oldal várja pontérték számítási metodikáját.
A következő VÉT tervezett időpontja: 2016.december 20