Napirend előtt a VSZ a következő témákban várt választ a munkáltatótól:
Tangjainktól kapott információk alapján az időszakos oktatások több szolgálati helyen nem megfelelően fűtött teremben történtek (pl: Nagykanizsa, Kiskunfélegyháza). Felhívtuk a munkáltató figyelmét, hogy az oktatások esetén is gondoskodnia kell a megfelelő körülményekről a munkavállalók egészségének megóvása érdekében.
Munkáltói oldalról ilyen jelzés nem érkezett, megvizsgálják a történteket.
Záhonyban a személypénztárosoknak (plusz feladat UFI) a bérpótlék nem került kifizetésre, bár a munkáltató írásban erre ígéretet tett. Továbbra is kezdeményezzük, hogy a bérpótléknak el kell érnie a feladat összevonásakor kapott mértéket.
A munkáltató kivizsgálja az ügyet.
Újra jeleztük, hogy az új utasítások egyes pontjainak a betartása több estben nehezen megoldható, ennek következtében a jegyvizsgálók gyakran kerülhetnek felelősségre vonásra. (pl: P.1. „a jegyvizsgálónak munkája során folyamatosan menetjegykezeléssel ……a jogos bevételek beszedését” „jegyvizsgálónak …….elsőként kell leszállnia a vonatról….”) Számunkra könnyen belátható, hogy a gyakorlatban egy 3-4 percenként megálló vonat esetén valamelyik feladat sérülni fog.
Ismételten kezdeményeztük a menetközben meghibásodott, e miatt be nem csukható ajtók esetére vonatkozó előírás két pontjának felülvizsgálatát, mert azok ellentmondásban állnak egymással és csak az egyik tartható be, ezzel pedig megint a jegyvizsgálót lehet felelősségre vonni.
Felvetettük, hogy a Szolnoki Járműjavító nyári termelési szünet idejének meghatározásakor, miért nem lehetett az évek során kialakult gyakorlatot alkalmazni?
Későbbi vezetői egyeztetésen újra téma a termelési szünet ideje, a munkáltató írásban válaszol.
Pécs JBI nyújtott nappalos munkarendben foglalkoztatott munkavállalója éjszakára került beosztásra és a számára járó pótlék nem lett elszámolva. Ugyan itt a munkaközi szünet ideje nincs kijelölve.
A munkáltató megvizsgálja és írásban ad választ, illetve a munkaközi szünet kijelölésére felhívják a JBI igazgató figyelmét.
Ferencváros teherkocsi javító bezárásával kapcsolatos hírek valóságtartalmáról faggattuk a munkáltatót.
A válaszban elhangzott, hogy a műhely jelenleg el van látva munkával és a munkáltató nem tervezi annak bezárását.
Javaslatot tettünk a műszaki munkavállalók oktatásának, képzésének átgondolására. Közös munkabizottság létrehozását kezdeményeztük, mely meghatározná a szükséges tudásanyagot.
A munkáltató egyelőre elzárkózott a javaslatunktól.
A napirend keretében megállapodás született a mozdonyvezetői mentori programról. A KSZ ruházati mellékletének módosításával pedig eldőlt, hogy – a VSZ javaslatára – a jegyvizsgálók az első hátizsákot alanyi jogon kapják meg.
A felek szintén aláírták a 2017. évi alanyi jogú és választható béren kívüli juttatásokra vonatkozó megállapodást.
A munkáltató KSZ módosítási javaslatát, amely a munka- és pihenőidőre vonatkozott, a szakszervezeti oldal nem kívánta tárgyalni, mert a módosítási pontok többsége elfogadhatatlan. A témában új előterjesztést kértünk.
A jegyvizsgálókat ért támadásokat megelőzni célzó munkáltatói intézkedések kapcsán bemutatásra került a testkamera. A kamerát önkéntes alapon lehet viselni. A munkavállaló akkor kapcsolja be, illetve ki, amikor akarja. Lényeges, hogy csak biztonsági okokból lehet visszanézni a felvételeket.
Bár a vizsgálat még nem zárult le, a munkáltató rövid tájékoztatást adott a január 2-án történt utoléréses balesetről.