A VSZ-t meglepte, hogy a munkáltatótól a témában érkezett részletes anyag nagymértékben eltér a február 27-i tájékoztatón hallottaktól. A tervezetből úgy tűnik, mintha az összeállítás készítőit egyetlen dolog vezérelné, mégpedig az, hogy az érintetteknek minél rosszabb legyen, mert attól viszont ők jobban érzik magukat.
A tervezet bevezetése a vasúti szolgáltatás színvonalának újabb csökkentését eredményezi, amely a tisztességes utasok számára is hátrányos.
Ki ad információt, kitől lehet segítséget kérni a menet közben fellépő problémák esetén, például, ha a WC használhatatlanná válik, esetleg előre nem jelzett kerekesszékes utas érkezik vagy önállóan utazó, de fogyatékossággal élők közlekedését kellene segíteni. Tudjuk, papíron ezekre a kérdésekre megvan a gyöngybetűs válasz. Persze az sem ért minket váratlanul, hogy a tisztelt munkáltatónak a vasúti szolgáltatással kapcsolatos kérdések csak akkor lényegesek, ha valami vélt vagy valós hiányosság miatt retorziót lehet alkalmazni a jegyvizsgálókkal szemben.
Tisztában vagyunk a jegyvizsgálói létszámhiánnyal, ám nem látjuk azokat a hatékony erőfeszítéseket, amelyekkel ezt megpróbálná megakadályozni a munkáltató. Ezzel szemben ellenőrzésre, „irányításra” mindig van megfelelő létszám. Jó példa erre a személyzet számára készülő fordulók esete. Hosszú idő után elfogadta a munkáltató, hogy a forduló készítése igazgatósági szinten hatékonyabb lehet, ám az ellenőrzésükre (irányításukra) „létrehoz egy szervezetet”. Ez a csapat a jelenlegi információk szerint azokból áll, akik emberileg és szakmailag is alkalmatlanok arra, hogy egy jól működő és gazdaságos személyzet-fordulót elkészítsenek.