A VSZ azért kezdeményezte a konzultációt, mert tagjainktól azt az információt kaptuk, hogy a kifizetések egy része elmaradt, és a munkavállalók nem kaptak tájékoztatást ennek okáról.
A konzultáción Stánicz János, a Szolnoki Járműjavító újonnan kinevezett igazgatója vett részt és elmondta, hogy az üzemegység vezetője valóban nem adott tájékoztatást a munkavállalóknak a teljesítményösztönző rendszerrel összefüggő változásokról, eseményekről, amelyért elnézést kért és arról biztosított bennünket, hogy ez többet nem fog előfordulni.
A telephelyen alkalmazott teljesítményösztönző rendszer egy korábbi vezérigazgatói utasításon alapul, amely jelenleg is hatályban van. Az elszámolás alapját képező informatikai rendszert viszont hálózati szinten váltotta fel egy új, SAP alapú program, így bizonyosan voltak nehézségek a teljesülések mérése kapcsán. Ugyanakkor, a COVID-19 miatti áprilisi leállást megelőző időszak alapján megtörténtek a kifizetések, igaz, a márciusi hónapot a visszatérés után, májusban számolták el.
Kezdeményezésünkre a járványügyi vészhelyzet miatti leállást követő időszakot (májustól) újra felülvizsgálták és az adatok alapján megállapíthatóvá vált, hogy többletteljesítmény nem történt, a járműjavítási telephely az elvárt teljesítményt hozta. A járványhelyzet miatt ez várható volt és jelenleg örülnek annak, hogy a cég jól vészelte át ezt az időszakot és minden munkavállalónak stabil munkahelyet tudnak biztosítani.
Az igazgató véleménye szerint a jelenlegi utasítás már nem alkalmas a valódi ösztönzésre, nem tartalmaz olyan mérőszámokat, amely alapján objektíven és hatékonyan beazonosítható a valódi többletteljesítmény. Ezért elkezdődött egy új ösztönző rendszer kialakítása, amelyet később a Szolnoki Járműjavítóra is alkalmazni szeretnének.
Az új, egyelőre még mindig a békéscsabai üzemegységre vonatkozó ösztönzőrendszer kidolgozása várhatóan elkészül, azt véleményezésre megküldik, de abban már most megállapodtunk a munkáltatóval, hogy azt szeptember 1-jétől visszamenőleges hatállyal kell majd alkalmazni.