A meghozott védelmi intézkedések következtében a tárgyalások a személyes találkozás mellőzésével, elektronikus úton zajlottak. Ennek következtében a hatékonyság nem romlott, viszont a megállapodások aláírása néha elhúzódott.
Jó maratoni futóhoz hasonlóan az év végi hajrában a felmerült témák mindegyikében sikerült a szakszervezeteknek és a munkáltatónak megállapodni és ezeket a megállapodásokat aláírni.
Megállapodás kiegészítés született a 2020. évre vonatkozó járműkarbantartói bértáblasávok emeléséhez kapcsolódó felettes munkakörök bérrendezéséről. A kiegészítés a művezető, valamint a gépészeti diszpécser munkaköröket hozza kedvezőbb helyzetbe.
Módosult a MÁV-START KSZ 10.sz. Melléklete, amely vontatási utazók munkaközi szünetének kiadását szabályozza.
Szintén módosult a MÁV-START KSZ 9.sz. Melléklete. Az előírt minimális létszámnorma kapcsán bekerült a mellékletbe a KISS motorvonat. Fontos a létszámnorma alatti számú személyzettel közlekedő vonatot továbbító vezető jegyvizsgálót minden megkezdett óránként megillető díjazás, amely most 1450 Ft. A jelenlegi megállapodás hiányában ez az összeg visszaállt volna a 350 Ft-os szintre.
Az aláíró felek 2021. december 31-ig meghosszabbították a „Együttműködési Megállapodás a MÁV-START Zrt. munkavállalóinak egyes foglalkoztatási kérdéseiről és a munkaügyi kapcsolatokról” időbeli hatályát.
Ennek következtében 2021-ben is működik többek között a MÁV-ÉVEK-, MÁV-ESÉLY-, és az Egészségmegőrző program.
Kapcsolódó dokumentum: