A munkáltató szerint 228 millió Ft veszteséget termelnek a háló- és étkezőkocsik, amely a nem közszolgáltatási körben nem engedhető meg. A menetrendváltástól ezért több járatot – elsősorban a keleti irányokban közlekedőket – meg kívánnak szüntetni. Az átszervezést követően előreláthatőlag 73 főre lesz szükség. Az Utasellátó Központ várhatóan 2018. január 1-től be fog olvadni a Budapesti TSZVI-be, de Csépke András már a héten felmenti az eddigi vezetőt a szervezet éléről és Horváth László TSZVI vezetőt bízza meg az átalakítások levezénylésével és az ezzel kapcsolatos érdekképviseleti tárgyalások lefolytatásával.
Csépke András vezérigazgató elmondta, hogy a konkrét helyzetet az Utasellátó Helyi Függelékének felmondása teremtett meg, ami miatt mindenképpen lépések megtételére kényszerültek.
A munkaerőt mindenképpen szeretnék a vasút kötelékén belül tartani, ezért mindenkinek új munkahelyet fognak felajánlani a vállalatcsoporton belül és nyitottak egy kompenzációs rendszer kialakításáról is tárgyalni.
A Vasutasok Szakszervezete valamennyi tagja munkaviszonyának megőrzéséért küzd.