2013. 11. 16. 00:00

AZ STG VÉT-RŐL

2013. október 29-én, az ütemtervnek megfelelően ülésezett STG Érdekegyeztető Tanácsa a MÁV-START Zrt. kollektív szerződésének módosítása tárgyában.

Az üzemeltetési igazgató ma sem volt jelen, ezért a területet érintő, az egy héttel korábban, napirend előtt felvetett kérdésekre Stánicz János adott választ az alábbiak szerint:

 ¨      Ígéretet kaptunk a szociális helyiségek 2014. évre szóló felújítási ütemezésének átadására. Ez az anyag még nem érkezett meg hozzánk, kérjük pótolni.

 Az ütemtervet a mai napon írásban megküldték a szakszervezetek részére.

 ¨      Az új Mt. hatálybalépésekor zajló VÉT ülések egyikén Csépke András úgy nyilatkozott, hogy a baleseti készenlétet ellátó munkavállalók munkaközi szünetét a munkaidő részének tekintik. Ez a gyakorlatban nem így van, kérjük erre vonatkozóan a munkáltató válaszát, illetve álláspontját.

 A munkáltató tudomása szerint ez a kérdés Ferencváros telephelyet érinti, és az itt dolgozó, baleseti készenlétet ellátó munkavállalók munkaközi szünetét a munkaidő részeként tartják nyilván.

 A VSZ információi szerint, ez a dolog több telephelyet is érint, ennek a munkáltató utánanéz. Ezzel együtt felvetettük, hogy újra felül kell vizsgálni a gépész munkakörök esetében alkalmazandó készenléti jelleg bevezetését, hiszen ez a példa is jól mutatja, hogy szakmailag megalapozott lehet egyes munkakörök készenléti jellegűvé történő nyilvánítása.

 Az integrációval kapcsolatos, munkáltatói fórumok következő időpontjairól és helyszíneiről a humán igazgató adott tájékoztatást:

 ¨     2013. október 31. Miskolc

¨      2013. november 12. Debrecen

¨      2013. november 22. Szolnok

¨      2013. november 28. Szeged

¨      2013. december 5. Pécs

¨      2013. december 12. Szombathely

Ezt követően előzetes, rövid tájékoztatásként elhangzott, hogy a munkaerő-kölcsönzésre vonatkozóan közbeszerzési eljárás kiírását tervezik, melynek részleteit írásban fogják elküldeni az érdekképviseletek részére.

A bérelt munkavállalók foglalkozatását a továbbiakban, elsősorban a járműtisztítás területén képzelik el, Szolnokon csak a betanított munkák esetében tartanák meg ezt a foglalkoztatási módot.

Az Üzleti Terv elfogadása után a munkáltató saját munkavállalójaként kívánja foglalkoztatni a szolnoki Járműjavítási Telephelyen foglalkoztatott, mintegy 210 fő szakmunkás, jelenleg kölcsönzött munkaerőt.

A vizsgáló-főkalauzokra vonatkozó megállapodás aláírásra került, az abban foglaltak szerint következik az alapbéresítés végrehajtása november 1-től és a munkaköri feladataik közül kikerül a jegyértékesítés.

 Napirend előtti felvetéseink:

  • Mondhatjuk, hogy több éve hívjuk fel a munkáltató figyelmét, minden lehetséges fórumon a szolnoki Járműjavítási Telephely 750 fős öltözőjének, valamint a békéscsabai Járműjavítási Telephely tetőbeázás miatti áldatlan állapotára. Tudjuk, hogy a felújítás nem a Gépészet hatásköre, de ebben az esetben már nem elegendő a két illetékes vállalat közötti levelezés, hiszen ennek semmi értelme. A kérdésünk az, mikor lesz a problémára érdemi megoldás?

 Stánicz János csak annyit tudott erre mondani, hogy amit lehet, megtesznek annak érdekében, hogy a fenntartó pénzt csoportosítson át a szociális helyiség felújítására.

A békéscsabai helyzet év végére megoldódik, ugyanis a tető felújításra pályázatot írtak ki, a szerződés a következő héten, várhatóan aláírásra kerül.

  • Megkérdeztük, hogy Trakciós menetirányítók költöztetésével kapcsolatban van-e új információ, valamint azt, hogy miért nem került sor a megígért szakértői egyeztetésre?

 Az előbbire vonatkozóan kaptunk választ, a költöztetést év végéig kívánják megvalósítani.

  • Tájékoztatást kértünk a Miskolc SZSZK-ban tervezett pénztár-bezárásra vonatkozóan. Mi a terve a munkáltatónak azokkal a munkavállalókkal, akik nem lesznek alkalmasak a fedélzeti jegyellenőr munkakör betöltésére?
  • Tájékoztatást kértünk a munkába járáshoz használt IC felszálló engedélyek megvonásával kapcsolatban.

 A munkáltató az utóbbi két felvetésre nem adott választ, visszatérünk rá a következő ülésen.

 Napirend:

 Az ülés a munkáltató javított költséghatás-elemzési anyagának megvitatásával folytatódott volna. A MOSZ-hoz és a VSZ-hez nem érkezett meg időben a munkáltatói javaslat, ezért érdemben nem kívántuk ezt megtárgyalni.

Ezen túlmenően felhívtuk a munkáltató figyelmét arra, hogy a továbbiakban minden olyan javaslat megtárgyalásától elzárkózunk, amit nem kapunk meg a tárgyalások előtt legalább két nappal.

 A MOSZ és a munkáltató között továbbra sem közeledtek az álláspontok, egymással előzetesen nem egyeztettek, ezért a napirend megtárgyalása szintén nem volt aktuális.

A kialakult, törésponti helyzet feloldásaként a munkáltató vállalta, hogy az ülés berekesztése után a MOSZ székházban kétoldalú tárgyalásokba kezdenek.

Remélve, hogy a MOSZ-szal folytatott tárgyalások eredményesen zárulnak, a következő VÉT ülés a tervezett ütemezés szerint, 2013. november 5-én megtartásra kerül 13.00 órától.

 

Vasutasok Szakszervezete

Az oldal cookie-kat használ, hogy minél több hasznos funkciót biztosítson a látogatóknak.