- A Start-os ösztönző kérdésköre
- Az üzemirányítási koncepcióról szóló rövid tájékoztatás
- A fedélzeti jegyellenőrök foglalkoztatása
A munkáltatói témafelvetések előtt, Meleg János alelnök kérdezte meg a munkáltatót, hogy hogy áll a IV. negyedéves gépészeti mozgóbér kifizetése.
A humán igazgató tájékoztatása alapján, a mozgóbér 11%-os csökkentéssel kifizethető, tervezetten a december havi fizetéssel egyidejűleg, 2014. január 9-én.
- Ezt követően a munkáltató ismertette a Start-os ösztönzővel kapcsolatos javaslatát.A korábbi javaslatuk kiegészítésre került a táblázó, a pénztárellenőr, valamint a személyszállítási ügyeletes munkakörben foglalkoztatott munkavállalókkal. A juttatás megegyezik a korábbi juttatások mértékével, vagyis az érintett kör kibővítése nem jár az erre biztosított keret csökkentésével.
A vezénylői munkakört most nem tudják felvenni a körbe, ugyanis erre már nincs anyagi forrásuk.
A VSZ és a VDSZSZ ezt nem tudta elfogadni, ugyanis a munkáltató kiemelte az elmúlt VÉT üléseken, hogy mennyire fontosnak tartja a vezénylői munkakörben foglalkoztatott munkavállalók munkáját és, hogy ezt teljesítményösztönző rendszerben szeretné külön is díjazni.
A tárgyaló felek végül abban egyeztek meg, hogy január 14-én közös munkacsoportot állítanak fel, amely február 15-ig kidolgozza a vezénylőkre vonatkozó teljesítményösztönző juttatásra vonatkozó javaslatot.
Megegyezés született abban is, hogy január 6.-án a többi munkakört érintő ösztönzőről folytatódik az egyeztetés.
- Az üzemeltetési igazgató röviden tájékoztatta az érdekképviseleteket arról, hogy az új koncepció szerint az üzemirányítás decentralizált módon fog tovább működni. Ez azt jelenti, hogy a budapesti terület, valamint a CARGO villanymozdonyos tehervonatainak irányítása kivételével, az irányítás visszaáll a területi berendezkedésre (2-2 fővel).
A hálózati mozdonyirányítói munkaköröket megpályáztatják. A fő cél a gyors, minőségi havaria-, és vonatkésés kezelés. Ez utóbbit, meghatározott időközönként vissza fogják ellenőrizni és az adatok továbbítását a megfelelő szervezethez a technológiai személyzet fogja végezni. Az új felállás céldátuma: 2014. 02.01.
A mozdonyirányítók apartmanjait a munkáltató felmondta, azonban a munkavállalók elszállásolása megoldott marad a továbbiakban is.
- A fedélzeti jegyellenőrök foglalkoztatásakapcsán félreértés alakult ki a munkáltató, valamint az érintettek között a tekintetben, hogy a megszűnő személypénztárak munkavállalóit fedélzeti jegyellenőrként hol fogják továbbfoglalkoztatni.
A munkáltató hangsúlyozta, hogy minden munkavállaló az eddigi, hamarosan megszűnő szolgálati helyhez legközelebb eső telepállomáson kerül továbbfoglalkoztatásra.
Vasutasok Szakszervezete