Első napirendi pontként a munkáltató tartott tájékoztatót a „kalauz nélküli közlekedés” eddigi tapasztalatiról. Az üzemeltetés álláspontja szerint:
A pilot üzem többlépcsős bevezetése óta nem igazolódtak a bevételkiesésre, utaspanaszra, rongálásra vonatkozó félelmek. A most érintett vonalszakaszokon kívül további bővítés egyelőre nem lesz, illetve, a 30a, 40a, 80a, 120a vonalakon marad a „fedélzetis” jelenlét, mivel a többségében alacsony pályaszámú flirtök esetében még túlságosan gyakori a műszaki meghibásodás.
A Vasutasok Szakszervezete nevében a tájékoztató kapcsán kifejtettük, hogy továbbra is ellenezzük, hibás koncepciónak tartjuk az idén tavasszal kísérleti jelleggel bevezetett, majd szeptembertől fokozatosan kiterjesztésre kerülő KN-es közlekedtetési formát.
A munkáltatótól eltérően a pilot üzem nem győzött meg minket arról, hogy üzembiztonsági és technikai szempontokból, utasérdek vagy éppen a gazdasági előnyök tekintetében sikeresnek lenne mondható a projekt. Saját személyes tapasztalataink és a kapott visszajelzések és ezek szerint a munkáltatói megállapítások is részben ezt támasztják alá. (Emiatt 2024 december 11-ére - még az ülést megelőzően, - már újabb konzultációt kezdeményeztünk.)
Második napirendi pontként a munkáltató tájékoztatót adott az elmúlt egy évben, a MÁV-START Zrt.-t érintő, az integrációhoz kapcsolódó szervezeti változásokról.
Ezt követően munkáltató részéréről a 2025.január elsejétől életbe lépő, a MÁV Személyszállítási Zrt Kollektív Szerződéshez beterjesztett módosítási javaslatokról tárgyaltunk.
A beolvadó MÁV-HÉV Zrt. munkavállalóira vonatkozó, 13-as számú melléklet délutáni műszakpótlékra vonatkozó része javításra került: a többműszakos munkarendben foglalkoztatottak számára marad a 20%-os, a megszakítás nélküli munkarendben dolgozók számára 30%-ra emelkedik a pótlék mértéke. Szakszervezetünk a javaslatot elfogadta.
Két paragrafus módosítása is a VÉT jövőbeni működéséhez kapcsolódott, illetve a munkaügyi kapcsolatok terén tervezett változásokat. Ennek értelmében ezentúl a Társaságnál az 5%-nál kevesebb tagsággal rendelkező szakszervezetek tárgyalási joga megszűnne a cégnél a hatékonyabb működés érdekében. A kérdésben nem született döntés, további pontosításokra van szükség.
Az KSZ rendes munkaidőre vonatkozó részénél leszabályozásra került volna az e-learning oktatás esetében a díjazás mértéke és az arra való jogosultság. A javaslat értelmében az e-learninges oktatások esetében- a képernyő előtti munkavégzésre kötelezettek kivételével- az oktatási órák normaideje után távolléti díjat fizetne a munkáltató, amennyiben a meghatározott időszakon belül szabadon elvégezhető e-learninget sikeresen teljesítik a kollégák. (Az előző javaslatában csak alapbért akart fizetni a munkáltató, de ezt az érdekképviseletek akkor egyöntetűen elutasították).
A módosítási javaslat most sem került elfogadásra.
Az érdekképviseletek részéről aláírtuk viszont a sok tagunkat érdeklő, nagyon régóta várt Együttműködési megállapodást is, mely lehetőséget teremt többek között az abban érintett munkavállalók számára a MÁV ÉVEK, MÁV Esély program igénybevételére, képzési támogatásra, szociális juttatásra, egészségügyi szűrőprogramokon való részvételre. (a feltételek megegyeznek a MÁV Zrt korábban megkötött megállapodáséval)