Az ügyfélszolgálatok személyes ügyfélfogadása átmenetileg szünetel, de az ügyfélszolgálat munkatársai továbbra is folyamatosan rendelkezésre állnak általános kérdések megválaszolásában telefonon, munkanapokon 8:00-16:00 időtartam között és konkrét esetek tekintetében az ügyfélszolgálatok központi e-mail-címén keresztül. Ezen kívül a humanus@mav-szk.hu e-mail-címén is folyamatosan felkereshető a Humán szolgáltatás.
Az ügyfélszolgálati telefonos elérhetőségek és az e-mail-címek kifüggesztésre kerülnek az ügyfélszolgálatokon, továbbá az országos összesítő a hírlevél mellékleteként is megtalálható.
A Humán szolgáltatás ügyfélszolgálata az átmeneti időszak alatt a munkavállalók által benyújtásra kerülő dokumentumokat (többek között a teljesség igénye nélkül: munkáltatói igazolásokat és bérelőleg kéréseket, táppénzes papír leadását, szép kártya számla információkat, személyes adat változásokat, iskola látogatási papírokat stb.) kizárólag elektronikus formában (szkennelt, vagy mobiltelefonnal olvasható minőségben fényképezve) folyamatosan fogadja. Az elektronikus leveleket bármilyen e-mail-címről befogadjuk (pl.: saját privát e-mail, vállalaton belül más kolléga e-mail-címe).
A teljes körű és a lehető leggyorsabb ügyintézés érdekében az elektronikus megkeresések a szükséges mellékleteken kívül tartalmazzák még az információt kérő munkavállaló teljes nevét, annak a vállalatnak a megnevezését ahol dolgozik, illetve lehetőség szerint a törzsszámát is.
Az eredeti táppénzes papírok Humán ügyfélszolgálatokon történő leadása vagy a Humán szolgáltatásra történő postai úton történő eljuttatása helyett újabb rendelkezésig az alábbi szabályok lépnek életbe.
A Humán szolgáltatás a táppénzes papírokat kizárólag elektronikus formában (szkennelt, vagy mobil telefonnal olvasható minőségben fényképezve) fogadja a humanus@mav-szk.hu email címen az érintett munkavállalóktól, másolatban a munkáltatói jogkör gyakorlójának megjelölésével.
Fontos, hogy az eredeti dokumentumokat az elszámolást igénylő munkavállalók őrizzék meg és a veszélyhelyzet megszűnésének kihirdetését követően a korábban már megszokott módon juttassák el a Humán szolgáltatás részére. Kiemelten fontos, hogy a veszélyhelyzetet követő időszakban teljeskörűen megvalósuljon az eredeti táppénzes papírok beküldése, mert ennek hiányában a táppénzt utólagosan vissza kell vonni a jelenleg érvényes elszámolási szabályok alapján (jogtalanul kifizetett táppénznek minősül).
Tekintettel arra, hogy az egészségügy sürgősségi ellátásra állt, és részben a táppénzes papírok kiadásának gyakorlata is változik - újabb rendelkezésig - a 8 napon belüli táppénzutalás 2020.03.20-i napon történő utalását követően a munkabérrel egyidőben teljesül. A veszélyhelyzet fennállásáig, a szükséges feltételek teljesülése esetén havonta egyszeri hóközi táppénz kifizetés került betervezésre.
Az előzőeken túl korlátozásra kerül a hóközi bérutalás gyakorisága is. A rendelkezés hatálybalépésének napjától a hóközi utalás minden héten egy alkalommal, a pénteki napokon történik.
A havi munkabér utalásának ütemtervét a rendelkezés nem érinti, az változatlanul a kiadott ütemterv szerint valósul meg.