A jogosultság megszűnési napja az érintett dolgozók esetében megegyezett azzal a nappal, amikor kollégáink felvették a COVID elleni vakcinát, s mely napra igazolt, nem fizetett távollétet biztosított nekik a munkáltató.
Valószínűleg adminisztrációs hiba lépett fel, melynek folytán, véletlenségből egy napra megszüntette a munkáltató az érintett dolgozók jogviszonyát. Ennek sajnos, az lett a hozadéka, hogy kollégáinknak a biztosítással nem fedezett időszakra egészségügyi szolgáltatási járulékfizetési kötelezettsége lépett fel, 2021. május hónapban lejáró határidővel. Másrészről, társadalombiztosítási szempontból egy nap így a kollégák esetében hiányozni fog a jogszerző időből, mely évek elteltével akár komoly nehézségeket, adminisztrációs gondokat is okozhat.
Ennek megfelelően kértük a munkáltatót arra, hogy rendezze az érintett munkavállalók biztosítási jogviszonyát és amennyiben a dolgozóknál fizetési kötelezettség lépett fel, azt teljesítse. Ennek megtörténtéről pedig tájékoztassa az érintetteket annak érdekében, hogy később igazolhassák jogviszonyuk folyamatosságát.
Tudjuk, hogy a járványhelyzet súlyos nehézséget ró minden munkáltatóra és dolgozóra, melynek kezelésében szakszervezetünk igyekszik a tőle telhető legtöbb segítséget megadni az érintetteknek.