A KSZ módosítására azért került sor, mert annak túl általános megfogalmazása nagyszámú visszaéléshez, illetve félreértelmezéshez vezetett.
Az új szabályozás egyértelműen definiálja azt, hogy a felek mit tekintenek céges járműnek, hogy e paragrafus alkalmazásában milyen feladatok merülhetnek fel, illetve azt, hogy milyen együttes feltételeknek kell fennállnia ahhoz, hogy adott munkavállaló jogosult legyen a pótlék kifizetésére.
A VSZ kérdésére, miszerint tervezi-e a munkáltató ezzel kapcsolatban az egyéni munkaköri leírások módosítását, a munkáltatói válasz határozott NEM volt.
A KSZ módosítás aláírását követően szakszervezetünk három felvetést intézett a munkáltatóhoz.
- Hogy áll a vasúti munkagépek, lakókocsik és irodák fertőtlenítése és milyen intézkedések történtek a járvány kirobbanása óta?
A munkáltató arról tájékoztatott bennünket, hogy a szerződéskötési folyamat most zárult le.
- Az alanyi jogú SZÉP-Kártya és az év végi lojalitást elismerő juttatások kifizetésének végrehajtására vonatkozó utasítások tervezetét ezidáig nem küldték meg véleményezésre. Mikorra várható az utasítások elkészülte?
A szabályozási folyamat jelenleg is tart, türelmet kérnek.
- Az elmúlt időszakban jellemző gyakorlattá vált, hogy a hatályos KSZ által rögzített, az üzemi tanács részére kötelezően küldendő munkáltatói intézkedések tervezetét nem küldik meg a szakszervezeteknek és előfordul, hogy az üzemi tanács is csak külön kérésre jut hozzá ezekhez.
A munkáltató elismerte, hogy történt ilyen mulasztást, ígéretük szerint, a jövőben ez nem fog előfordulni.
Letölthető dokumentum: