Május 8-án 9 órai kezdettel a MÁV VAGON Kft. szolnoki telephelyén munkavállalói fórumot tartottak annak érdekében, hogy a MÁV VAGON Kft. munkavállalói a Társaságot érintő eseményekről hiteles és közvetlen tájékoztatást kapjanak. A fórum lehetőséget biztosított arra, hogy a jelenlévő kollégák megismerjék a Társaság előtt álló átalakulás részleteit és ennek kapcsán a kérdéseiket feltegyék. Az eseményen részt vett Dr. Mosóczi László vezérigazgató (MÁV-START Zrt.), Stánicz János ügyvezető igazgató (MÁV VAGON Kft.), Csibrány Attila területi központvezető (Szolnok Területi Központ MÁV VAGON Kft.), Dr. Bertus Péter jogi vezető (MÁV-START Zrt.) és Szórád Róbert projektmenedzser (MÁV-START Zrt.).
2021-ben átfogó kormányelőterjesztés készült, amely közel 6 ezer milliárd forint értékű vasúti fejlesztésre tesz javaslatot. Az előterjesztésben kitűzött célok eléréséhez megfelelő mennyiségű és minőségű vasúti járművek szükségesek.
A hazai gördülőállomány minőségi és mennyiségi javítása érdekében 2021-ben megtörténtek az első lépések. Először 2021. október 1-jével a MÁV-START Zrt. szolnoki és egyes további telephelyeinek áthelyezése történt meg a MÁV VAGON Kft.-be. Második lépésként a közeljövőben – a vonatkozó kormányzati döntésekkel összhangban – megtörténik a MÁV VAGON Kft. értékesítése: 2023. június 30-ig a MÁV VAGON Kft.-t az a magyar magánbefektetők tulajdonában álló Magyar Vagon fogja megvásárolni, amelynek a Dunakeszi Járműjavító is a tulajdonában van. A MÁV VAGON Kft. ezzel olyan hazai piaci befektetői csoport tulajdonába kerül, amely már bizonyított az állami tulajdonból kiszervezett vasútijármű-ipari cégek sikeres működtetése terén, és amely megfelelő tőkeerővel rendelkezik ahhoz, hogy közös céljainkat elérhessük. Az idei év végére a járműkarbantartási és járműjavítási tevékenységek is átkerülnek a MÁV-START Zrt.-től a MÁV VAGON Kft.-hez, így egy cégcsoportba kerül a teljes hazai járműfenntartás, -karbantartás és -javítás, valamint a járműgyártás is.
A vasúti közösségi közlekedés új járműstratégiáját elkészítettük, az Magyarország Kormánya előtt van. Az újraindított IC+ programmal első körben 157 darab új járművet kívánunk gyártatni, valamint terveink szerint további 51 darab motorvonat és 52 darab HÉV jármű gyártása is elkezdődik. Az évekkel ezelőtt kitűzött terveink végrehajtását folytatjuk, mivel a vasútnak a közösségi közlekedés stabil gerincévé kell válnia. Ehhez elengedhetetlen, hogy új járműveink legyenek, amelyek üzembiztosságot és megfelelő minőséget garantálnak. Továbbra is szükség van tehát minden munkatársunk szakértelemére, e nélkül ugyanis nemcsak újraindítani, de fenntartani és bővíteni sem lehetne az egykor méltán híres hazai járműgyártást. A jelenben is és a jövőben is elsősorban magyar erőforrással, magyar szakértelemmel, magyar munkaerővel kívánjuk előállítani az új járműveinket.
A MÁV-START, a MÁV VAGON és a Magyar Vagon menedzsmentje azon dolgozik, hogy a jelenleg zajló folyamatokból az érintett munkavállalók mindössze annyit érzékeljenek, hogy a korábbi munkájuk változatlan folytatása mellett is biztosabb és kiszámíthatóbb jövő előtt állnak, amelynek alapját egy piacképes, erős vállalat adja meg.
A vevő Magyar Vagon mindannyiunk munkájára számít a jövőben is, sőt: vállalja a MÁV VAGON Kft. foglalkoztatáspolitikai intézkedéseinek jelenlegi tartalommal való fenntartását a vonatkozó megállapodások szerinti időre. A vasúti utazáshoz az arcképes igazolványa a dolgozóknak és családtagjaiknak is tervezetten megmarad, sőt, az ezzel kapcsolatos jogszabálymódosítás biztosítaná azt is, hogy nyugdíjba vonulás után is megtartható legyen az utazási kedvezmény, ahogyan az például a MÁV-START dolgozókra is vonatkozik.
A napokban az érintett társaságok menedzsmentjei a munkavállalói érdekképviseletekkel egyeztetnek, ahol minden, a munkavállalókat érintő kérdés tárgyalása napirendre kerül.
A Vasutasok Szakszervezete természetesen minden fórumon és egyeztetésen jelen lesz, hogy minden lehetséges eszközzel támogassa tagjait.
Forrás: MÁV VAGON Kft.