Ehhez képest azzal szembesültünk, hogy a MÁV vezetésének semmilyen felhatalmazása nincs bérajánlat megtételére.
A tulajdonos halogatása egyértelműen hátráltatja az egyik legnagyobb állami vállalat foglalkoztatási gondjainak megoldását. Történik ez úgy, hogy a vasutat elhagyók 60 százaléka az alacsony jövedelmet jelöli meg a távozás indokaként.
A Vasutasok Szakszervezete elnöke egyértelműen fogalmazott az alanyi jogú bérfejlesztés mértékével kapcsolatban: 10 százaléknál alacsonyabb mértékű bérfejlesztést nem fogadunk el, az írásban benyújtott követeléseinket fenntartjuk.
A tárgyalást követően a kollektív szerződést kötő szakszervezetek megállapodtak abban, hogy jövő hét csütörtökre összehívják a Közszolgáltató Vállalatok Konzultációs Fóruma munkavállalói oldalát azért, hogy összehangolják a bérkövetelésekkel, illetve a megállapodások megkötésével összefüggő cselekvési terveiket.
Szakszervezetünket az elmúlt hetek tétlensége abba az irányba kényszeríti, hogy elnökségünk február 19-én kezdeményezzen kollektív munkaügyi vitát.