Tennivaló tehát van bőven. Bízunk abban, hogy a MÁV Zrt. új vezetőjével - rövid időn belül- közösen sikerrel járunk el annak érdekében, hogy szakszervezetünk elvárásainak megfelelően a vasutas munkavállalók cafetéria juttatásainak nettó értékét meg tudjuk őrizni. Másik fontos igényünk, hogy a kormány részéről is támogatott bérmegállapodásunk 2019. évre vonatkozó 5 százalékos mértékét a döntéshozókkal egyeztetve kétszámjegyűre tudjuk emelni.
De mindezek elött rendeznünk kell több olyan kérdést, amit korábban kezdeményeztünk és amelyekről már többször egyeztettünk, azonban eddig különböző okok miatt függőben maradtak. Ezek többek között:
- A gépjárművezetési pótlék rendezése, valamint a gépjárművezetői engedélyek orvosi költségeinek átvállalása a munkáltató részéről.
- Az átvezénylési díj 1900.-Ft-ra történő emelése.
- A MÁV-START-nál alkalmazott rendszer mintájára a pályás és TEB-es területen dolgozó munkavállalók többletképesítésen alapuló ösztönző juttatásának bevezetése.
- A zöldterület-karbantartói munkakörökben dolgozó munkavállalók MMK besorolásának módosítása, illetve bérrendezése.
- A 230 óra feletti rendkívüli munkavégzés díjazásának módosítása.
- Az átszervezésekben érintett vasútőrök idejének összeszámítása.
A humánerőforrás vezérigazgató-helyettesnek írt levelünk itt elolvasható.