Őrjáratunkat jelenlétével támogatta a Rail Cargo Hungaria biztonsági és védelemi szervezete, valamint a MÁV Zrt. Központi Munkavédelmi Bizottsága.A munkavédelmi bejárás az állomás közlekedési útvonalainak és az üzemi közlekedési tér állapotának vizsgálatára irányult.
Előzményként szolgált az az eset, amikor egy aknafedél beszakadása miatt az RCH Zrt. munkavállalója munkabaleset szenvedett. Ráadásul információink szerint Ferencváros Forgalmi Csomóponti Főnökség vezetője már több alkalommal is intézkedést kért a fedőlapok cseréje ügyében, de semmi nem történt.
Helyszíni tapasztalataink megerősítették az előzetesen hallottakat.
Az állomás VII.-VIII. sz. vágányai között a kábelakna fedőlapok több helyen töröttek, billegnek, botlás- és balesetveszélyes állapotúak. A jelenlegi helyzet nem elégíti ki a munkavédelemről szóló XCIII. törvény 36. § (1) pont előírásait, mely szerint
„A munkahely padlózata és közlekedési útjai feleljenek meg a munkavégzés jellegének és az ebből fakadó tisztítási követelményeknek, a várható legnagyobb igénybevételnek, felületük csúszásmentes, egyenletes, botlás- és billenésmentes legyen. A közlekedési utak szélessége és a szabad magasság tegye lehetővé a gyalogosok és járművek biztonságos közlekedését, a közlekedési utak és pályák melletti biztonságos munkavégzést.”
A munkavállalók biztonságának és egészségének védelme érdekében, a Pályavasúti területi igazgató segítségét kértük a feltárt hiányosságok azonnali megszüntetésére.