A konzultáción a munkáltató tájékoztatást adott az átszervezés lényegéről, és válaszolt a Vasutasok Szakszervezete által átadott kérdésekre. Az elhangzottak alapján elmondható, hogy az átszervezés következtében valamennyi zöldterület karbantartási és kertészeti feladatot ellátó munkavállaló és közfoglalkoztatott átkerül a Pályalétesítményi Igazgatósághoz, Területi Pályafenntartási főnökséghez, megtartva jelenlegi egységüket, telephelyüket és feladataikat. Természetesen ez magában foglalja az eszközállomány átvitelét is. Ettől eltérően a vegyszeres gyomirtást végző munkavállalók maradnak az FKG Kft létszámában, azonban az irányítási szint a pályánál lesz. A változás várható előnye az egy kézben lévő koordináció, irányítás és szakmai felügyelet. A nyilvánvaló kapacitás hiány azonban nem fog megoldódni. A többlet feladatok megjelenése a pályánál (pl. illegális hulladék kezelés,) kihívást jelent a szakmának, ennek megfelelően elengedhetetlen az érintett létszám bővítése. Sőt még az erdőgazdálkodáshoz értő szakember felvétele is szükséges, mivel 6000 hektár erdő kezelése is feladata jelenleg a MÁV-nak.
Felvetettük a határozott idejű munkaszerződések problémáját, felszólítva a munkáltatót annak a gyakorlatnak a megszüntetésére, amely szerint időről- időre hosszabbítják meg a szerződéseket, ezáltal kiszámíthatatlan, hátrányos helyzetbe hozva a munkavállalókat. Felvetettük az állomási parkok, NET ingatlanok kezelésének problémáját is. Az utóbbira külső piaci szereplő bevonását tervezi a MÁV.
A felvetéseinkre adott válaszok egy jobb, szervezettebb működés irányába mutattak, de mint tudjuk, az ördög a részletekben lakik. Természetesen továbbra is figyeljük az átszervezés folyamatát.
Kapcsolódó dokumentum: