A foglalkoztatási feltételek és a jövedelmi helyzet javítása érdekében javasoljuk, hogy:
- az átvezénylési díj emelkedjen 1900 Ft-ra,
- a készenléthez kapcsolódó pótlékok emelkedjenek 5%-kal,
- a rendkívüli meleg időjárással összefüggésben elrendelt készenlét időtartamának 06.00-18.00 órák közötti sávot javasoljuk megjelölni.
- a zavartalan vasúti közlekedést biztosító munkakörökben a munkaközi szünet eltérő kiadása miatti átalánydíjazás emelkedjen 900 Ft-ra,
- a 12. sz mellékletben felsorolt nagy forgalmi leterheltségű állomásokon foglalkoztatott munkavállalókon túl a biztosítóberendezési diszpécser és pályavasúti diszpécser munkavállalókat is 40%-os mértékű műszakpótlék illesse meg.
- a vezényelt munkarendhez kapcsolódó pótlékok is emelkedjenek 5-5%-kal,
- a felügyeletet, betanítást külön megbízás alapján ellátó munkavállaló, alapbérének 20%-a helyett 25% pótlékot kapjon,
- a vállalati gépjárművet vezető munkavállalók vezetési pótléka emelkedjen 11 Ft/km összegre,
- A munkavállaló nem munkabaleseti halála esetén az örökös(ök)nek járó összeget 1.000.000 Ft-ra kérjük megemelni.
- A munkavállaló munkabaleseti halála esetén az örökös(ök)nek járó összeg emelkedjen 2.000.000 Ft-ra,
- A zöldterület karbantartási munkakörben foglalkoztatottak vonatkozásában a következő pótlékokat kérjük bevezetni:
- munkavezetői pótlék: 20.000 Ft/hó
- munkavezetői-helyettesi pótlék: 10.000 Ft/hó
- favágói cserje-és bozótirtási pótlék mértéke: alapbér 5%-a óránként.
További részletek a munkáltatónak küldött javaslatcsomagban olvashatóak.
Szakszervezetünk új együttműködési megállapodás megkötését is kezdeményezte.
Ebben többek között szabályozni javasoljuk:
- A létszámkiváltó hatással járó beruházások esetén az esetlegesen felszabaduló munkavállalók tovább foglalkoztatására a vállalatnak a szakszervezetekkel egyetértésben konkrét intézkedési tervet kell kidolgoznia.
- A vállalat gazdálkodását súlyosan érintő, ezzel a foglalkoztatásra is kiható események esetén a munkáltatónak megállapodást kell kötnie a szakszervezetekkel olyan foglalkoztatási alternatívák átmeneti időre történő bevezetéséről, amelynek alkalmazásával az esetleges veszteségek minimalizálhatók, elkerülhetők.
- Javasoljuk, hogy a munkáltató a forgalom lebonyolításával közvetlenül összefüggő munkakörökben foglalkoztatott 55 év feletti munkavállalók számára, egészségük megőrzése, valamint a tipikus betegségek kiszűrése és kezelése céljából, kössön csoportos egészségbiztosítási szerződést.
- Javasoljuk, hogy a 63. életévet betöltött vasutas munkavállalók alanyi jogon vehessék igénybe a MÁV-ÉVEK Programot, ha azonban e jogukkal nem kívánnak vagy nem tudnak élni, a nyugdíjba vonulásuk alkalmából kapják meg a munkaviszonyuk alapján járó Mt. és KSZ szerinti végkielégítésüknek megfelelő összeget ún. nyugdíjbavonulási jutalomként.
Részletes javaslataink ebben az összeállításban olvashatóak.
Kapcsolódó dokumentum: