Március 2-án sor került a Vasutasok Szakszervezete által kezdeményezett INKA konzultációra.
Az INKA projekt vezetője prezentáció keretében mutatta be, hogy a megrendelői oldal részéről milyen elvárások vannak a projekttel kapcsolatban: hiteles, pontos műszaki infrastruktúra nyilvántartás, átlátható folyamatkövetés, erőforrás allokáció, integrált műszaki és gazdálkodási irányítás. A továbbiakban elmondta, hogy fokozatosan történik az új rendszer funkcióinak éles indítása, az oktatás területén még mindig jelentős elmaradások vannak és a műszaki adatok betöltése szakmánként változó.
A Vasutasok Szakszervezete részéről elmondtuk az INKA projekt működésének hozzánk eljutatott tapasztalatait az elmúlt két hónap tükrében. Megerősítve azt a tényt, hogy jelenleg sincs feltöltve a berendezések jelentős része, mely szakmánként különböző. Nehézséget okoz, hogy az MTR nem kompatibilis a ZAK-kal. Hiányzik a kellő szabályozottság a PIB és a szakmák vezetése között. Továbbra is fontosnak tartjuk, hogy a szerepkörök leírása legyen elérhető az érintettek részére (a blokkmesterek, vonalellenőrök) és az is, hogy a szerepkörökhöz milyen tanfolyamokat kell elvégezni. Ez a jövőre nézve is nagy segítség lenne. Nehézményeztük azt, hogy a 2017. évi létszám tervezésben nem lettek betervezve új általános pályavasúti előadó munkakörök, melyek a végrehajtó egységeknél, segítik az adminisztrációs feladatok végrehajtását. Végezetül arra a kérdésünkre, hogy a prezentációban folyamatosan az INKA1 szerepel, de már halljuk az INKA2 indulását, azt a választ kaptuk, hogy igen, előkészítés alatt az INKA2 a START-os gördülőállomány kezelése lesz a feladata.
A konzultáció időkorlátja miatt kérdéseink egy részét nem tudtuk feltenni, ezért ezeket írásban juttatjuk el a projekt vezetéséhez.
Több jegyvizsgáló kolléga kereste meg szakszervezetünket azzal, hogy a jogosulatlanul használt Vasúti utazási igazolvány bevonása után az őket megillető jutalékot a munkáltató nem fizette ki. Az ügyben a MÁV-START humánerőforrás igazgatójához fordultunk, hogy megtudjuk, mi a késedelmes kifizetés oka.
Jelenleg a MÁV csoportnál folyik a VBKJ nyilatkozatok kitöltése. Ennek során több kérdést kaptunk a „lakáscélú támogatás” elemmel kapcsolatban.
Bár a korábbi évek gyakorlatával ellentétben a „lakáscélú törlesztés támogatása” címszó kimaradt a választható VBKJ elemekről szóló Tájékoztatóból, azonban a vonatkozó utasítás alapján a lakáscélú támogatás elem felhasználható hitelintézettől vagy korábbi munkáltatótól felvett hitel visszafizetéséhez, törlesztéséhez, mint ahogyan az a Tájékoztató „jogosultság feltételei” alatt is szerepel.
Vasutasok Szakszervezete