A Nyugati pályaudvaron október 19-én bekövetkezett vakolatomlás után úgy tűnik előbb-utóbb csak lesz végleges megoldás az áldatlan állapotokra. Előbb a MÁV Zrt. vezérigazgató helyettese tájékoztatta (erről bővebben ITT) szakszervezetünket a teljes felújítás tervezett ütemezéséről – illetve az addig elvégzendő munkákról - majd a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) adott ki közleményt a témában. A tájékoztatás szerint az NFM még idén megkötheti a támogatási szerződéseket a Keleti és Nyugati pályaudvarok felújításának előkészítésére. A jelenlegi ütemezés alapján 2018-ban megtörténik a hazai vasúti közlekedésben központi szerepet betöltő, műemléki védettség alatt álló épületek felújítását célzó tervpályázatok előkészítése. A rákövetkező években valósulhatnak meg a munkálatok megkezdéséhez szükséges további, egymásra épülő feladatok: a megvalósíthatósági tanulmányok elkészítése, majd az építési engedélyek megszerzése, végül a kiviteli tervek kidolgozása - részletezi a feladatokat a minisztérium.
Azonban nem csak a két említett fejpályaudvaron súlyos a helyzet. Kelenföld állomás pénztárai is évek óta áldatlan állapotok között működnek. De úgy tűnik ott is alakul a megoldás. Október 26-án a Budapesti TSZVI érdekegyeztetésén kerültek bemutatásra a kelenföldi pénztárakat érintő tervek. Ezek alapján az aluljáróban lesznek kialakítva külön a belföldi és külön a nemzetközi pénztárak. Ugyanitt kapnak helyet az öltözők, mosdók. Reméljük most már belátható időn belül tanúi lehetünk a megvalósulásnak.
A MÁV-START Zrt-nél október 25-én megtartott konzultáción a munkáltató tájékoztatta a szakszervezeteket az Igazgatóságok munkaköri struktúrájának módosításáról, a TSZVI-JBI egységes, közös bértáblázat bevezetéséről, valamint az Utasellátó szervezetét érintő változásokról.
A munkáltató elmondta, hogy célja a működés egységessé és hatékonyabbá tétele, valamint, hogy kialakításra, majd bevezetésre kerüljön a végrehajtói funkcionális szinten egy motiváló, az igazságossághoz lehető legközelebb álló, egységes bértáblázat.
A Projekt egyik legfőbb célja – a fentieken túl - a területenként egységes munkaköri és létszámstruktúra kialakítása (Budapest méretének kezelésével): az azonos feladatok, azonos módon, azonos elvek alapján, azonos munkakörökben dolgozókkal legyenek elvégezve valamennyi JBI és TSZVI tevékenységében. Ezzel párhuzamosan kiemelt fontosságú feladat a munkakörönként megfelelő szintű szakmai felkészültséget és felelősséget igénylő feladatrendszer kidolgozása is.
A konzultáció részletei honlapunkon olvashatóak.