Még július közepén tartottak bejárást szakszervezetünk és a MÁV Zrt. Központi Munkavédelmi Bizottságának képviselői Szikszó állomáson és környékén. Az akkori megállapításokat elküldtük a MÁV illetékes vezetőinek, amelyre most érkezett meg a válasz. A megállapítások között szerepeltek a kiépített forgalomirányító rendszerre és a munkakörülményekre vonatkozó hiányosságok is. Ilyenek pl.:
- Szikszó állomáson a 2016. decemberi távkezelés átadáson ígéretet kaptak a munkavállalók arra, hogy az EL pult monitorait kiteszik az asztal szélére, hogy átláthatóbb legyen a munkafelület, ez a mai napig nem valósult meg.
- A hang visszajelzések hangereje nem vehető lejjebb. A hibakezelések után is hangjelzést ad a berendezés - feleslegesen - ami rendkívül zavaró.
- A külső forgalmi szolgálattevő asztalára ígért kitekintő monitor sem lett felszerelve.
- A külső forgalmi szolgálattevőnek szüksége lenne egy manuális hangosbemondó berendezésre, amelyen keresztül a vonal állomásain élőszavas tájékoztatást is tudna adni az esetleges váratlan eseményekre való tekintettel.
- Információnk szerint a külső forgalmi szolgálattevők közül többen nincsenek kiképezve a kezelt állomások berendezéseiből, miközben a KÖFI meghibásodása esetén nekik kellene átvenni azok kezelését.
- Szikszó - Vásártér megállóhelyen az utasok által használt épület állapota kritikán aluli és balesetveszélyes is.
A teljes feljegyzés ITT, a munkáltató válasza pedig ITT olvasható.
Szakszervezetünk konzultációt kezdeményezett a MÁV-START Zrt.-nél a személyszállítási utazók tartózkodási időben történő ellenőrzése miatt.
Megítélésünk szerint, a jelenlegi gyakorlat etikussága megkérdőjelezhető. Sajnos néhány ellenőrzésre jogosult, a tartózkodási idő felénél kezdi meg az ellenőrzést, így a jegyvizsgálónak szinte nem marad ideje a pihenésre. Kezdeményező levelünk itt olvasható.