2021. 03. 08. 08:00

9. Heti VSZ Hírnök

Mint már arról korábban olvashattatok honlapunkon, a Vasutasok Szakszervezete és a VDSZSZ kezdeményezésére megkezdődött a készenlétes helyiségek a 3/2002.(II.18) SzCsM-EüM együttes rendelet szerinti követelményeinek felülvizsgálata. A folyamat elsőként a TEB-es munkavállalók által használt épületek, helységek vizsgálatával vette kezdetét. A Vasutasok Szakszervezete úgy ítélte meg, hogy a pályafenntartási szakszolgálat által használt helyiségek felülvizsgálata is van olyan sürgős, hogy ezen a területen is elkezdődjenek a felmérések. Ennek érdekében többször kértük, sürgettük a munkáltatói oldalt a munka mielőbbi megkezdésének érdekében.

Szakszervezetünk elérte a célját és 2021. február 4.-én az egyébként népes -nyolc főből álló- különítmény látogatást tett a Budapesti Pályavasúti Területi Igazgatóság Észak pályafenntartási Főnökségének Angyalföldön lévő pályafenntartási szakaszán. A helyiséget vizsgáló bizottságban az illetékes főnökség-, az ingatlanüzemeltetés-, és a munkavédelmi szervezet kollégái vesznek részt. Természetesen a Vasutasok Szakszervezete tisztségviselője is kiveszi a részét a munkából. További részletek honlapunkon.

 

A MÁV Zrt. Budapesti Igazgatósága 7293/2021/MAV számon kiadott egy rendelkezést a gépek, eszközök anyagok kezelésére vonatkozóan, aminek a visszavonását kezdeményeztük. A hivatkozott rendelkezés a gépek -átadás átvételének és kezelésének hiányosságaira hívja fel a figyelmet, kiemelve, hogy ezen eszközök átadása nem megfelelően dokumentált, s ezáltal a berendezések műszaki felülvizsgálata sem valósul meg az előírásoknak megfelelően. A rendelkezés egyszersmind rámutat arra is, hogy az eszközök őrzése sem biztosított. A kedvezőtlen állapot megszüntetésének érdekében a munkáltató egyszemélyi felelőst kíván kijelölni, aki felel az átadott anyagok meglétéért és üzemképes állapotáért.

Szakszervezetünk álláspontja – elismerve a berendezések meglétéhez és üzemeltetéséhez fűződő érdek kiemelt fontosságát – az, hogy ezen megoldás nélkülözi a Munka Törvénykönyve által előírt szabályokat, mindemellett a munkáltató jogérvényesítési lehetőségeit sem teszi lehetővé. Részletek ITT.

    

A Rail Cargo Hungaria készített egy dokumentumot „Koncepció a Service Center és vonatkezelési tevékenység hatékonyság növelésére” címmel. Szerintünk elég nagy bátorság a címében koncepciónak, a dokumentumon belül pedig „tervezett intézkedéseknek” nevezni azt az anyagot, amely tartalmában pusztán a várhatóan bekövetkező létszám fogyásokat igyekszik kezelni.

Ezzel úgy tűnik, mintha a munkáltató, vagy a szakterület vezetője beletörődne a teljesítmények csökkenésébe és mindezt egy megállíthatatlan, sőt megállítást és megfordítást nem is igénylő szükséges és elkerülhetetlen folyamatnak tudná be. Szeretnénk, ha mindez nem így lenne, és inkább azon dolgoznának az illetékesek, hogy ez a folyamat megforduljon. Ugyanis, ha ez nem így lesz, akkor – de már most is – felmerül a kérdés, hogy az dokumentumban foglalt folyamat egyik vezérlő elveként megfogalmazott teljesítmény csökkenés a rendelés és a vonatkezelés területeken kívül még mely területekre lesz – van – valamilyen negatív hatással. Egyszóval elfogadhatatlan, hogy az egész vállalatot érintő változások csak egy szűkebb tevékenységi kör tekintetében okozzanak hatásokat. Részletek ITT.

 

A MÁV-START Zrt. Budapest JBI Keleti Telephelyén az eszterga műhely fordás helységében és a művezető irodában 2020. december óta csőtörés következtében nincs víz. Ennek következtében a tisztálkodás és a kézmosás nem megoldott, a higiéniai előírások betartása lehetetlen. A probléma helyi szinten jelezve lett, de intézkedés semmi nem történt. Ez ügyben fordultunk a munkáltatóhoz és kértünk azonnali intézkedést. Úgy tűnik, hogy szavunk nem volt hiábavaló, mert a munkáltató tájékoztatása szerint a 10. héten megoldódik a probléma.

Letölthető dokumentum:

9. Heti VSZ Hírnök 2021

Az oldal cookie-kat használ, hogy minél több hasznos funkciót biztosítson a látogatóknak.