2019. 09. 30. 17:21

39. Heti VSZ Hírnök

Augusztus közepén a jegyvizsgáló kollégák jelezték szakszervezetünk felé, hogy a munkáltató által bevezetett új fedélzeti jegykiadó eszközzel komoly gond van, mivel a bankkártyás jegyvásárlásnál több esetben visszalép készpénzes fizetésre. A kollégák csak a leszámolásnál veszik észre, hogy nincs, illetve nem a valós a bankkártyás terhelés. Ezt az eszközhibát természetesen a jegyvizsgálónak kell rendeznie.

A Vasutasok Szakszervezete konzultációt kezdeményezett a probléma megoldása érdekében, melyen szakszervezetünk szakmailag felkészült tisztségviselői felvetéseit a munkáltató elfogadta, ígéretet tett rá, hogy a felvetett problémának a feloldására megfelelő intézkedés fog történni. Jelenleg már elmondható, hogy - több kolléga visszajelzése alapján – ha bankártyával történő fizetésnek akadálya van, akkor a fedélzeti jegykiadó nem lép vissza, készpénzfizetésre jelzést küld a kollégák részére a sikertelen tranzakcióról.

 Szakszervezetünk kezdeményezésére, 2019. szeptember 27-én konzultáció volt a Budapest TSZVI nagy forgalmú személypénztárak nyitva tartásáról, személypénztárosok vezényléséről, valamint a jegykiadóautomaták üzemképességéről. Szakszervezetünk továbbra sem ért egyet azon gyakorlattal, hogy éjszaka ne legyen egyetlen pénztár se nyitva. Megítélésünk szerint a jegykiadóautomaták műszaki állapota indokolja a startos jelenlétét a pénztárakban. A pénztáraknál a munkáltató egységes nyitva tartást kíván elérni 5 – 22 óra között. A pénztárosok beosztásánál lépcsőzetes munka kezdés bevezetését tervezi oly módon, hogy azok a pénztárosok, akik vállalják a korai kezdést vagy a késői végzést, plusz díjazásban részesülnek (2500 illetve 5000Ft). A cél eléréséhez a vidéki kollégák részére kulturált szállás biztosítását is tervezik. Egy időben minimum két pénztáros kerül beosztásra, ha valamely oknál fogva ez nem teljesül a másik kolléga külön díjazásnak egy része is megilleti az egyedül szolgálatban lévőt. További részletek ITT olvashatóak.

 

Míg az utasok a kimaradó vonatokról és elégtelen szolgáltatásról beszélnek, a vasúti dolgozók balesetveszélyesnek tarják a létszámhiányt. A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója Homolya Róbert is elismerte korábban, hogy jogosak a társaságot ért kritikák. Azt sem titkolta, hogy nagyjából ezer fős létszámhiánnyal küzdenek.

A Vasutasok Szakszervezetének elnöke, Meleg János szerint a hároméves megállapodások hátulütője az volt, hogy nem lehetett ennyire előre látni. Tanultak belőle, így új koncepciót készítettek a többi vasutas szakszervezettel egyetértésben. A bérmegállapodásban nem konkrét százalékokat határoznának meg, mint eddig, hanem azt szeretnék, hogy a béremelésnél a MÁV vegye figyelembe a gazdaság teljesítőképességét is. Számoljon a GDP-növekedéssel, az inflációval, és legyen benne bérfelzárkóztatási elem is, 2020-ban plusz 2 százalék, a következő évben plusz 3 százalék. Ez összességében újra két számjegyű emelést jelenthetne. A közlekedési cégek már kezdeményezték a munkáltatónál, hogy kezdjék meg a bértárgyalásokat. A cikk teljes egészében honlapunkon olvasható.

Kapcsolódó dokumentum:

39. Heti VSZ Hírnök

Az oldal cookie-kat használ, hogy minél több hasznos funkciót biztosítson a látogatóknak.