A Vasutasok Szakszervezete munkájának újabb eredményeként ismét javadalmazást javító intézkedések történnek a MÁV-START Zrt-nél. Természetesen ez nem egy út vége. Célunk valamennyi munkakör jövedelmi helyzetének javítása. A mostani intézkedések tartalmaznak egyszeri és rendszeres kifizetéseket is. A pontos részletek honlapunkon olvashatók.
Szintén a MÁV-START Zrt-nél újfent kezdeményeztük, hogy a Járműbiztonsági Igazgatóságok és a Szolnoki Járműjavító működési körébe tartozó telephelyeinek valamennyi munkavállalója részesüljön alanyi jogú bérfejlesztésben. Számításaink szerint ez a bérintézkedés 2-3%-os mértékű bérfejlesztést tesz lehetővé az érintettek körében és úgy tudjuk, hogy az ehhez szükséges forrás is rendelkezésre áll. Annak érdekében, hogy a bérintézkedés végrehajtásra és ezzel egyidőben a megállapított bérfejlesztés a szeptemberi bérrel együtt kifizetésre kerüljön, az erről szóló megállapodás mielőbbi megkötése szükséges.
A START-hoz hasonlóan, a Vasutasok Szakszervezete konzultációt kezdeményezett a MÁV Zrt.-nél is (valamennyi területen) a létszámhiányos munkakörben foglalkoztatott munkavállalók jövedelemkiegészítési lehetőségeiről. A tárgyalásokról természetesen beszámolunk.
Az Rail Cargo Hungaria büszkén vallja, hogy az osztrák anyavállalattal és a többi leányaival karöltve Európa második lenagyobb vasútlogisztikai vállalatának a tagja. Ezért az európai mezőnyben kell megküzdeni.
A cég Magyarországon piacvezető. A fuvarozási teljesítmények alapján monopol helyzetről már egyáltalán nem beszélhetünk, de egyre inkább inog a léc az itthoni elsőség megtartása körül is, és ki tudja mi kell ahhoz, hogy ezt elveszítse. A 2020. szeptember 1-én Vácon indítani tervezett állomási operatív koordinátori munkahely új – vagy újra – létesítése kapcsán mutatott teljesítmény alapján sokan már most a futottak még mezőnyébe képzelik a szebb napokat is megélt munkáltatót, nemhogy akár dobogósnak, vagy a népes mezőnyben talán csak helyezettnek is. Részletek ITT.
A Vasutasok Szakszervezete, együtt a VDSZSZ Szolidaritással a határtechnológia-módosítás eredménytelen tárgyalásai és a Vácon történt munkahely létesítés körülményei miatt kollektív munkaügyi vitát kezdeményezett a Rail Cargo Hungarianál.
Szakszervezetünk ingerküszöbét messze meghaladja az a munkáltatói magatartás, amelyet a Debrecen JBI Záhony telephely vezetője tanúsít egyik tagtársunkkal szemben, amely egyébként visszavezethető arra a régi konfliktusra, amely a telephelyvezető és tagtársunk (VSZ tisztségviselő) édesapja között állt fent. Tagtársunknak nemrégiben volt egy fegyelmi ügye, amelyben elismerte, hogy hibázott, ugyanakkor a munkáltató által lefolytatott eljárást, illetve a munkáltatói magatartást szakszervezetünk már akkor is kifogásolta. A munkavállaló az írásbeli figyelmeztetését követően aláírta a felkínált munkaszerződés-módosítást, amelynek kapcsán többször is egyeztettünk a munkajogi szervezettel annak érdekében, hogy a munkavállaló ügyét méltányosan és korrekten tudjuk lezárni. Az ügy további részletei ITT olvashatók.
Letölthető dokumentum: