A MÁV Zrt. és a kollektív szerződés kötésre jogosult szakszervezetek (így a Vasutasok Szakszervezete is) megállapodása alapján a munkáltató augusztus 1-től bérintézkedést hajt végre a vonali kocsirendező, kocsirendező, valamint a tolatásvezető II., vonali tolatásvezető, és tartalékos vonali tolatásvezető munkakörben és adott szolgálati helyen foglalkoztatottak részére. Az intézkedések részletei honlapunkon olvashatóak.
A korábbi megállapodás és a Vasutasok Szakszervezetével most megkötött egyezségnek megfelelően a ZÁHONY-PORT Zrt.-nél is sor kerül időközi béremelésre. A Vasutasok Szakszervezetévek kötött megállapodás alapján a munkáltató egyes meghatározott munkakörökben új személyi alapbér minimumokat vezet be. Amennyiben a munkavállaló bruttó havi személyi alapbére nem éri el a megállapodásban meghatározott értéket, kiegészítésre kerül. Részletek ITT.
A MÁV Zrt. elnök -vezérigazgatója, Homolya Róbert büszkén nyilatkozott a Szolnoki Járműjavítóban készült kocsik forgalomba állításáról, valamint a beinduló sorozatgyártásról. Szakszervezetünk számára is fontos minden olyan intézkedés, mely a vasúti szolgáltatás javítását célozza és egyben munkahelyeket biztosít. Információnk szerint, a gyártásban közvetlenül résztvevő kollégák motiválva voltak, de a „siker" nem csak az övék. A IC + sorozatgyártás sikerét jól képzett és anyagilag elismert munkavállalók tudják biztosítani, de a Járműjavító egyéb javítási- karbantartási feladatainak ellátásához is pont ilyen kollégára van szükség!
A Vasutasok Szakszervezete kezdeményezi, hogy a munkáltató vizsgálja felül a Szolnoki Járműjavítóban, a 2019. augusztus l-től hatályos bérfejlesztésnél figyelembe vett frekventált munkaköröket. Nem szerencsés, hogy a munkáltató a bérfejlesztés előterjesztésénél nem vette figyelembe a Járműjavító munkaköri összetételét. Szakszervezetünk megítélése szerint, a kialakult helyzet mielőbbi kezelése szükséges, különös tekintettel a beharangozott IC+ kocsik sorozatgyártásának beindulására.
A verseny jó, és a magyar vasútnak is jót tesz – így reagált a MÁV kommunikációs igazgatója, Loppert Dániel az Azonnalinak a RegioJet csütörtöki bejelentésére, miszerint a cseh magánvasúti cég beszáll a magyar piacra a Budapest-Bécs-Prága viszonylaton. A magyar vasúttársaság kommunikációs vezetője szerint akár az étkezőkocsikat is elhozhatja a belföldi InterCitykre a vasúti liberalizáció, emellett szolgáltatásbővítéssel készülnek a versenyre. Az eddig Csehországban, Szlovákiában és Ausztriában sikeresen terjeszkedő cseh magánvasúti vállalat a 2020. júniusától, napi két vonatpárral jelenik majd meg a magyar piacon, melyek a Déli pályaudvarról indulva Győrön, Mosonmagyaróváron, Bécs Meidlingen és Bécs főpályaudvarán keresztül Brünnbe, majd Prágába tartanak majd. Ezzel a RegioJet a MÁV és az ÖBB közösen üzemeltetett bécsi viszonylatában is versenyhelyzetet teremt, de az összesen napi nyolc Prágába közlekedő magyar, illetve cseh állami EuroCity dolgát is megnehezíti. További részletek ITT.
Kapcsolódó dokumentum: