Négy koronavírusos dolgozó, havi 400-500 milliós védekezési költség a MÁV-nál. „Az elővárosi járatokon eltérő arányokat láttunk, de van, ahol már 50 százalékos a kihasználtság. A helyzet sajátossága, hogy hiába van kevesebb utas, mégis több járművet állítunk forgalomba, hogy biztosítani tudjuk a megfelelő védőtávolságot” - mondta el a növekedés.hu-nak Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Az interjú teljes egészében honlapunkon olvasható.
Indokolatlan, logikátlan, az utasok piszkálása, nem segíti a járvány elleni védekezést – az InfoRádió által megkérdezett szakmai szervezetek így látják a járványhelyzet lecsengésével életbe lépő, de éppen járványügyinek nevezett MÁV-menetrendet. Azonban a társaságnak is vannak érvei.
Szakmai és civil szervezetek szerint hibás elképzeléseken alapul a MÁV által bevezetett új menetrend és a buszos pótlások egyes vonalakon.
Szalay Áron, a Közlekedő Tömeg egyesület elnöke úgy látja, a MÁV lépései indokolatlanok, mert a koronavírus-járvány miatti korlátozásokat az állam már feloldotta, és az utasszám is kezd közelíteni a régihez. "A legfontosabb problémánk a mostani változtatásokkal az, hogy ideiglenes járványügyi menetrendnek nevezik, miközben nem tiszta, hogy mennyire ideiglenes, meddig kell ritkább közlekedésre és pótlóbuszokra számítani az utasoknak. További aggály, hogy a járvány elleni védekezést nem segíti, ha az utasokat egy több kocsis vonat helyett egy pótlóbuszra zsúfolják össze, vagy adott esetben kevesebb járat áll rendelkezésükre." Szerinte annak sincs jó üzenete, hogy nem egyeztették a tervet az önkormányzatokkal, rohammunkában dolgoztak a menetrenden. "Nagyatádról az egyetlen vonat például este fél 11-kor indul, illetve Abaújszántóról Hidasnémeti felé hajnali 5-kor, annak ellenére, hogy utóbbi egy fontos turisztikai térség, itt található a Boldogkői vár, illetve Vizsoly is" - hozott két példát a szakértő, aki szerint attól különösen átláthatatlan a menetrend, hogy a vonatok egy része helyett busz megy - nem ritkán korábban, mint a helyettesített vonat -, másik része helyett nem. További részletek ITT.
Zajlik az élet a MÁV-START háza táján. A munkáltató megküldte számunkra az Utasellátó Igazgatóság Helyi Függelékének tervezetét, amellyel kapcsolatban több észrevételt és javaslatot tettünk. Részletek ITT.
Június 26-án újra érdekegyeztető tárgyalás lesz a MÁV- START Zrt-nél. A tárgyalásra az alábbi napirendi pontokat javasoltuk:
- A vasúti mellékvonalakon bevezetett járatritkítással kapcsolatos tájékoztatás, különös tekintettel a létszám-és foglalkoztatási kérdésekre.
- A 2020. évi csoportszintű bérmegállapodás Záró rendelkezések c. fejezete harmadik bekezdésében foglaltak szerint, a munkáltató kötelezettséget vállal arra, hogy ha a szociális hozzájárulási adó 2020-ban csökkentésre kerül, akkor tárgyalásokat kezdeményez a munkáltatói önkéntes egészségpénztári tagdíj-kiegészítés bevezetéséről. A 140/2020 (IV.20) Kormányrendelet 24.§-a alapján, a szociális hozzájárulási adó mértéke 2020. július 1-jétől 17,5%-ról 15,5 %-ra csökken, így a fenti bérmegállapodásra hivatkozva, kérjük a munkáltatót, hogy a VÉT ülésen mutassa be az önkéntes egészségpénztári tagdíj-kiegészítés mértékére vonatkozó előterjesztését az ennek bevezetésről szóló megállapodás mielőbbi megkötésének érdekében.
- Az Együttműködési Megállapodás megkötésére vonatkozó tárgyalások megkezdése.
- 15354/2020/START sz. parancskönyvi rendelkezéssel összefüggésben, tájékoztatás a jogszabályi rendelkezések betarthatóságáról, különös tekintettel a balatoni vonatokra.
Kapcsolódó dokumentum: