2018. 06. 12. 19:41

23. Heti VSZ Hírnök

Menetkedvezmény: azonnali cselekvést!

szakszervezetünk következetes álláspontja, hogy a vasutat, a vasúti szakmákat újra vonzóvá kell tenni, emellett meg kell becsülni az évtizedek óta a vasúton dolgozó munkavállalókat. Az egyik olyan eszköz, amellyel ez elérhető – és amely egyébként is tradicionálisan a vasutas munkaviszonyhoz tartozik – a vasúti arcképes igazolvány, azaz a vasutas menetkedvezmény biztosítása. Álláspontunk szerint, a hivatkozott KHEM rendelet diszkriminatív, mivel indok nélkül tesz különbséget a kedvezményezett és nem kedvezményezett vasúttársaságok munkavállalói között. Azon dolgozók között, akik azonos munkát végeznek, - adott esetben a munkakörük is azonos -  és ugyanúgy a vasútüzem működtetéséért vállalnak felelősséget. Az egyetlen különbség közöttük mindössze az, hogy az egyikük a MÁV Zrt., a másik pedig pl. a MÁV SZK Zrt. munkavállalója. Ez a különbségtétel álláspontunk szerint nem lehet alapja a szabályozásnak.

Az elmúlt két évben ígéreteket bőven kaptunk arra vonatkozóan, hogy a rendelet módosításra kerül, azonban ténylegesen nem történt semmi.

Éppen ezért, most nem egy újabb, türelmet és megértést kérő, valamint ígérgetésekkel teli válaszlevelet várunk, hanem azonnali cselekvést! Részletek itt!

 

A Vasutasok Szakszervezete kezdeményezésének megfelelően változott a MÁV Zrt. vasúti járművezetőinek balesetmentességének ösztönzése céljából juttatott bérpótlékról szóló megállapodás. Végre megszűnt a vasúti járművezetőket indokolatlanul megkülönböztető és a pályás kollégáknak hátrányt jelentő helyzet. 2018. május 1-től visszamenően azt a munkavállalót, akinek a munkaköri feladatai közé tartozik vasúti jármű vezetése, havonta 15000,- Ft bérpótlék illeti meg. E megállapodás mellett több módosult a MÁV-Zrt. Kollektív Szerződése is, amelynek részleteiről honlapunkon tájékozódhat.

A Vasutasok Szakszervezete kezdeményezte, hogy a munkáltató a nyári időszakra a nem magasabb szolgáltatást nyújtó vonatokon engedélyezze a vezető jegyvizsgálók, jegyvizsgálók, fedélzeti ellenőrök részére a póló viselését. A MÁV-START Zrt. megalakulását követően egyes vonatokon engedélyezve volt a póló viselete. Megítélésünk szerint a nagy hőségben a póló viselete praktikusabb és esztétikusabb is mint az ing.

Az újabb jegyvizsgáló támadást követően a Vasutasok Szakszervezete az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: “betelt a pohár”; ismét bántalmaztak egy jegyvizsgálót, ezúttal Cegléden. A szakszervezet tiltakozik a MÁV-Start “halogató taktikája” ellen, és követeli, hogy a vállalat legalább a közismerten kockázatos vonalakra biztosítson “cselekvőképes vasútőrt vagy utazó rendőrt”.

Szakszervezetünk nyomásának is köszönhetően, a jegyvizsgálókat ért sorozatos támadások miatt újabb intézkedéseket vezet be a MÁV-Start. Az intézkedések részleteiről bővebben itt.

Megalakult a Vasútszállítási Alágazati Párbeszéd Bizottság.

Június 6-án tartotta meg alakuló ülését a Vasútszállítási Alágazati Párbeszéd Bizottság (továbbiakban: VALÁPB), melynek tagjai – a reprezentativitás újbóli megállapítását követően – munkáltatói oldalról: a Magyar Vasúti, Vízi és Légiközlekedési Szövetség; munkavállalói oldalról: a Vasutasok Szakszervezete, a VDSZSZ Szolidaritás, , valamint a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete.

Az alakuló ülésen mindkét oldal leszögezte, hogy alágazati kollektív szerződés megkötésében, illetve annak kiterjesztésében érdekelt. Hangsúlyozták, hogy az alágazati szerződésnek nem az a funkciója és feladata, hogy a MÁV Csoport vállalatainál megkötött kollektív szerződéseket lerontsa, hanem a közösen rögzített alapelvek és minimumrendelkezések mentén, a MÁV Csoport munkaerőforrásának stabil biztosítása, valamint a tisztességes verseny védelme és garantálása. Utóbbi akkor érhető el, ha a megkötött alágazati kollektív szerződés kiterjesztésre kerül valamennyi, a vasútszállítási alágazatban működő magán vasútvállalatra.

A 23. Heti VSZ Hírnök nyomtatható verziója itt elérhető.

Az oldal cookie-kat használ, hogy minél több hasznos funkciót biztosítson a látogatóknak.