A MÁV-Zrt-nél ismét téma az állomások teljesítményhez kapcsolódó csoportba sorolása. Ezzel kapcsolatban kifejtettük, hogy a besoroláshoz vizsgált intervallumok (2014-2018) adatai nem mutatnak valós képet. Javaslatunk alapján az állomások teljesítményét a 2019. évi adatokkal kiegészítve a munkáltató ismételten felülvizsgálta, és kategorizálta. A felülvizsgálatnak köszönhetően Mosonmagyaróvár állomás II., Kimle-Károlyháza, Lébény Mosonszentmiklós, Szikszó, Öttevény Tócóvölgy, Nyírbátor, Hajdúhadház, Újfehértó, Sóstóhegy és Kemecse állomások a III. kategóriába kerültek. Soroksári út és Miskolc Tiszai kiegészítésre került a 'Rendező' kifejezéssel a kategóriájuk megtartása mellett. A munkáltató válaszlevele ITT olvasható.
Kezdeményeztük, hogy az eddigi évek gyakorlatának megfelelően Ercsi állomás munkavállalói részesüljenek az adott vonalszakasz állomásaihoz hasonlóan 10%-os alapbér kiegészítésben. A 40a. vonal több hónapig tartó átépítése jelentős leterheltséggel és forgalomszervezési többletfeladattal jár. Az elkerülő vasútvonal elkészítéséhez kapcsolódó építési-anyagkiszállítási tevékenységeiből adódóan megnövekedett az állomási tolatási mozgások száma, a vágányzárolt vonalrész kiszolgálásának koordinációja, kapcsolattartás és szervezési feladatok végrehajtása különböző építési cégek megbízottjaival, kivitelezőkkel. Levelünk ITT olvasható.
A Vasutasok Szakszervezete a MÁV-START Zrt-nél konzultációt kezdeményezett a COVID-19 járvány miatt elrendelt veszélyhelyzetben a vállalat működésének zavartalan fenntartásában közvetlenül résztvevő és keresetcsökkenést elszenvedő munkavállalók (pl. jegyvizsgálók, hálókocsi kalauzok) munkájának elismerése érdekében. Kezdeményező levelünk ITT olvasható.
A mellékvonalakon június 6-án életbe lépő „ideiglenes járványügyi menetrenddel” kapcsolatban továbbra sem tudjuk, hogy ki és milyen ismérvek alapján döntött és vizsgálta-e valaki a döntés valódi hatásait. Ezzel kapcsolatban folyamatosan kerestük az egyeztetési lehetőséget a MÁV-csoport vezetőivel, a tulajdonosi jogokat gyakorló minisztérium képviselőivel. A hivatalos válaszok megérkezéséig az érintett önkormányzatokhoz fordultunk, hogy megtudjuk, ők hogyan értékelik a jelenlegi helyzetet és esetleg nyitottak-e a közös tiltakozásra. Szomorúan állapítottuk meg, hogy ahogyan a tulajdonos részéről, úgy az önkormányzatok részéről sem (egy kis számú kivételtől eltekintve) érkezett eddig érdemi válasz. A témával kapcsolatban a honlapunkon további hírek találhatóak ITT, ITT és ITT.
A COVID-19 járvány miatti intézkedések következtében munkavállalók, családok tízezrei kerültek nehéz helyzetbe, azok a családok pedig, ahol egyébként is alacsony volt a jövedelem, a kialakuló helyzetet még jobban megsínylették. Szakszervezetünk, fennállásának 124 éve alatt mindig különös gondot fordított tagjai védelmére és megsegítésére, amelyre ebben a váratlan és mindannyiunk számára rendkívüli helyzetben nagyobb szükség van, mint korábban bármikor. Azért, hogy ezt a segítséget minél hatékonyabban meg tudjuk tenni azt kezdeményeztük a pénzügyminiszternél, hogy 2020. december 31-ig töröljék el a szakszervezetek által, a tagoknak adható valamennyi természetbeni, illetve szociális jellegű pénzbeni juttatás adó-és járulékterhét. A pénzügyminiszternek írt levelünk ITT elolvasható.
A COVID-19 járvány következtében a magyar kormányzatnak is komoly korlátozásokat és szigorú intézkedéseket kellett bevezetnie annak érdekében, hogy az emberek egészségét, életét megóvja, a gazdasági és munkaerőpiaci veszteségeket a lehetőségekhez mérten minimalizálja. Ennél azonban több kell. A Vasutasok Szakszervezete a miniszterelnökhöz fordult.
Kapcsolódó dokumentum: