A HÉV Dolgozók Szakszervezete, a Független HÉV Szakszervezet és a Vasutasok Szakszervezete a decemberben megkötött együttműködési megállapodásnak megfelelően közösen kezdeményezte a MÁV-HÉV Zrt. bértárgyalásának megkezdését. A bérkövetelés mellett a szakszervezetek kezdeményezték, hogy a MÁV-HÉV Zrt. munkavállalói is – a MÁV-csoport több vállalatához hasonlóan – a bérmegtakarítás függvényében részesüljenek egyösszegű kifizetésben januárban. További részletek honlapunkon.
A Vasutasok Szakszervezete tájékoztatást kért a MÁV-START Zrt.-től a 8,4 órás emelt napi munkaidőben történő foglalkoztatás 2021. évi terveivel kapcsolatban. Szakszervezetünk egyúttal kezdeményezte – munkavállalói nyilatkozat alapján – az emelt munkaidőben történő foglalkoztatás további alkalmazását, díjazásának megállapodásban történő rögzítését. Szintén javasoljuk az elővárosi pótlék továbbvitelét, megállapodásban történő rögzítését.
Továbbá kezdeményeztük a telepi vasúti járművezetők besorolásának megállapodásban történő rögzítését. Megítélésünk szerint a múlt évben történt egyoldalú munkáltatói intézkedés átmenetileg kezelte a munkakört ellátok bérét (munkakör besorolása 11MMK, viszont a munkakörbe besorolt munkavállalók bére a 12 MMK START Járműkarbantartói szerint történt) de megállapodás hiányában intézkedés hatása a következő bérfejlesztések során eltűnhet. Valamint nem vonatkozik a munkakörbe kerülő új munkavállalókra, így besorolásuk a helyi vezető döntésétől függ.
A COVID-19 járvány terjedése miatt folyamatosan szorgalmaztuk, hogy szülessen átfogó megoldás a közúti, - és egyéb vasúti járművek fertőtlenítésére. Most úgy tűnik megoldódik a probléma. A végrehajtó szervezeti egységek ingatlanjait akár hetente, akár az aktualitásnak megfelelően fertőtlenítik, ami az irodai dolgozók biztonságát nagy mértékben növeli. A vállalati gépkocsikban és egyéb vasúti járműveken együtt utazó kollégák azonban összehasonlíthatatlanul más helyzetben vannak, hiszen ezeket a járműveket nem fertőtlenítik. A fertőtlenítés elmaradása okozta gondokat már korábban is (legutóbb ITT és ITT ) felvetettük. Néhány szolgálati helyen a járműveket - eltérő módokon - alkalomszerűen fertőtlenítették, de átfogó megoldás eddig nem született. Részletek ITT.
A magas műszál tartalmú munkaruházat, valamint a MÁV Zrt. üzemanyag tároló helyiségeinek biztonsági felülvizsgálatát kezdeményezte egy korábbi, dunaújvárosi tűzeset kapcsán a Vasutasok Szakszervezete. A tűzvizsgálati jegyzőkönyvből kiderült: a műszálas ruha nem biztonságos, az üzemanyag tárolók szellőzését pedig felül kell vizsgálni. A VSZ megfelelő ruhát és biztonságos körülményeket szorgalmaz. További tudnivalók honlapunkon.
Egymillió forint rendkívüli támogatást nyújt a Vasutasok Szakszervezete a Horvátországban december végén – és azóta többször is – bekövetkezett földrengés vasutas károsultjainak. A Horvát Vasutasok Szakszervezetétől kapott információk szerint Sisakban – ahol a tavaly év végi földrengés epicentruma volt – és környékén vasutas kollégák otthonai semmisültek meg vagy súlyosan megrongálódtak. A Vasutasok Szakszervezete elnöksége ezért úgy döntött, hogy 1 millió forint rendkívüli támogatást nyújt a súlyos természeti katasztrófa következtében kárt szenvedett kollégáknak. A földrengés károsultjainak támogatása érdekében a VSZ azonnal felvette a kapcsolatot horvát kollégáinkkal. A horvátországi országos szakszervezeti konföderáció segélykérését időközben az Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége is továbbította tagszervezeteinek, ezzel is segítve az adománygyűjtést.
Letölthető dokumentum: