„A szakszervezeti oldal felkészülten jött a tárgyalásra, de nem ez látszik a kormány oldalról. Semmilyen információt nem kaptunk arra vonatkozóan, hogy milyen keretek között gondolkodhatunk. Ez tiszteletlenség a partnerekkel szemben.” Ez a summázása a Közszolgáltató Vállalkozások Konzultációs Fórumán (KVKF) történteknek. A szakszervezeti oldal a kormányzat hozzáállásán felháborodva elmondta, hogy a munkavállalók elkötelezettsége volt az alapja a járvány alatt a közszolgáltatások fenntartásának. Viszont nem elég az erkölcsi elismerés, hanem kell az anyagi is. Nem szabad eltolni a béremelést, a szektor béreit tovább kell közelíteni a piaci viszonyokhoz. Ha késik a bérfejlesztés, akkor enyhülni fog az elkötelezettség és sérülni fog a szolgáltatás, ezért tartani kell a bérdinamikát. További részletek honlapunkon.
2021-ben is jár az elővárosi pótlék. Budapest elővárosi közlekedésében a megnövekedett munkaterheléssel járó szolgálatok anyagi elismeréseként elővárosi pótlékot vezetett be a MÁV-START Zrt. 2020 januárjától egy éves határozott időtartamra. A pótlék változatlan jogosultsági feltételek mellett 2021-re is jár. Az elővárosi pótlékra minden olyan, meghatározott munkakörben foglalkoztatott munkavállaló jogosult, aki elővárosi vonatot továbbít. Pontos feltételek ITT.
Számos kollégánk tájékoztatott minket arról, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről tájékoztatást kapott, miszerint egészségügyi szolgáltatásra való jogosultsága megszűnt. A jogosultság megszűnési napja az érintett dolgozók esetében megegyezett azzal a nappal, amikor kollégáink felvették a COVID elleni vakcinát, s mely napra igazolt, nem fizetett távollétet biztosított nekik a munkáltató. Valószínűleg adminisztrációs hiba lépett fel, melynek folytán, véletlenségből egy napra megszüntette a munkáltató az érintett dolgozók jogviszonyát
Ennek megfelelően kértük a munkáltatót arra, hogy rendezze az érintett munkavállalók biztosítási jogviszonyát és amennyiben a dolgozóknál fizetési kötelezettség lépett fel, azt teljesítse. Ennek megtörténtéről pedig tájékoztassa az érintetteket annak érdekében, hogy később igazolhassák jogviszonyuk folyamatosságát.
A Vasutasok Szakszervezete számára nagy fontosságú a munkavállalók és ezen belül tagtársaink egészségének megvédése, megtartása. Különösen igaz ez az egy éve zajló Covid-19 járvány ideje alatt. Kezdeményeztük a munkáltatónál, hogy a kollégák egészségének megóvása és a tömeges fertőzés elkerülése érdekében még több szolgálati helyet lásson el érintésmentes testhőmérővel. A munkáltató válasza hamar meg is érkezett, amiben arról tájékoztatott bennünket, hogy véleményük szerint a hőmérők darabszáma elég és ezért nem kívánnak többet beszerezni. Ez a válasz természetesen nem nyugtatta meg érintett tagjainkat és bennünket sem.
Ezért a Vasutasok Szakszervezete pályás szakmai képviselete vásárolt további hőmérőket, amelyeket területi képviseleteink segítségével juttatottunk el az érintett pályás és ingatlanos szolgálati helyekre. További részletek ITT.
Évente több tucat – 60-80 - ember hal meg munkahelyi balesetben. Ezért nagyrészt a kormány a felelős, mert „lyukas” a hatósági munkavédelmi ellenőrzési rendszer – közölte a Magyar Szakszervezeti Szövetség a munkahelyi balesetben megsérültek és elhunytak emléknapja – április 28-a – alkalmából. A MASZSZ gyertyagyújtással és a munkahelyi balesetek áldozatainak emelt csepeli emlékmű megkoszorúzásával emlékezett meg a munkavégzés közben elhunytakról. A megemlékezésen a Vasutasok Szakszervezete is részt vett. Részletek honlapunkon.
Május 1-e alkalmából az Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége (ETF) főtitkára nyílt levelet írt az európai politikai döntéshozóknak, hogy emlékeztesse őket a mai európai közlekedési munka valóságára. Ez a levél ébresztő felhívás az európai politikai döntéshozók számára, hogy cselekedjenek az európai közlekedési ágazat alapjain. Arra kéri őket, hogy mutassanak politikai akaratot és tegyenek lépéseket a tisztességes közlekedés érdekében. A levél teljes egészében ITT olvasható.
Letölthető dokumentum: