A MÁV-csoportban működő három vasutas szakszervezet, a Vasutasok Szakszervezete, a VDSZSZ Szolidaritás és a Mozdonyvezetők Szakszervezete közös levélben kezdeményezte dr. Homolya Róbert elnök-vezérigazgatónál a MÁV Zrt. Vállalati Érdekegyeztető Tanácsának összehívását.
A kezdeményezés a 2019. évi bérmegállapodásra vonatkozó tárgyalások megindítását célozza a 2018. október 17-én kelt közös szakszervezeti megkeresés alapján, amely ITT olvasható.
A bértárgyalásokhoz kapcsolódik, hogy még a múlt év végén kétéves megállapodás született, aminek értelmében 2019-ben 8 százalékkal, 2020-ban szintén 8 százalékkal emelkedik a minimálbér és a garantált bérminimum összege, a bérajánlás mértékét pedig mindkét évre 8 százalék. Így a minimálbér összege 149 ezer forintra, a garantált bérminimum 195 ezer forintra nő 2019. január elsejétől. 2020-ra (különböző gazdasági mutatók teljesülése esetén) az előbbi összege 161 ezer forintra, utóbbié 210 600 forintra emelkedik. Az erről szóló közleményünk elolvasható honlapunkon.
A szakszervezetek kétszámjegyű növekedést szerettek volna, de győzött a munkaadók álláspontja, a Magyar Szakszervezeti Szövetség (amelynek a Vasutasok Szakszervezete is tagja) ezért a részleges megállapodást nem írta alá.
A Vasutasok Szakszervezete a munkaerő megtartása és a szolgáltatás zavartalan, biztonságos fenntartása érdekében továbbra is két számjegyű béremelést tart szükségesnek a MÁV-csoport vállalatainál.
Továbbra is viharokat kavar a Munka törvénykönyvének módosítása. A VSZ, a Magyar Szakszervezeti Szövetséggel karöltve több demonstráción (Budapesten, Szombathelyen, Nyíregyházán) tiltakozott a módosítás ellen. Az eseményeken készült képek megtekinthetőek honlapunk galériájában.
A héten több cikk jelent meg a magyar vasútról:
A MÁV-vezér szerint legalább 6-8 év kell még, míg versenyezni tudnak az autókkal
Főpályaudvar lehet a Nyugatiból
Az 1. Heti VSZ Hírnök nyomtatható változata ITT érhető el.