A tárgyalás elején Tura Szvetlána humán vezető asszony adott tájékoztatót a vállalatnál megtörtént személyi változásokról. Az új ügyvezető igazgató Kerékgyártó József még nem tudott részt venni az egyeztetésen.
A tájékoztató után a Kollektív Szerződés VBKJ-hoz és rendkívüli élethelyzethez kapcsolódó juttatásaival foglalkozó pontjai kerültek napirendre. Egyetértésre jutottunk abban, hogy a KSZ 53. és 54. §-ában rögzített béren kívüli és alanyi jogú juttatások mértéke változatlanok maradnak 2018 évre. Azaz továbbra is 271.400 Ft lesz az éves VBKJ keret és havi 8.000 Ft a SZÉP Kártya vendéglátás alszámlára történő munkáltatói átutalás. A munkáltató javaslatot tett a szociális segély keretének megemelésére, de az ajánlott összeg nem éri el a VSZ által elvárt mértéket ezért ebben nem tudtunk megállapodni, ahogy a munkabérelőleg maximális értékének megemelésében sem. Ez utóbbival kapcsolatban abban maradtunk, hogy az üzemi tanács – mint az elosztásban együtt döntő testület – véleménye alapján fogjuk meghatározni ennek mértékét. (ÜT ülés február 12-én lesz.) A témakörhöz kapcsolódóan a munkáltató vállalta, hogy a munkavállaló halála esetére megvizsgálja egy MÁV szintű összeg biztosítási konstrukción keresztüli juttatásának lehetőségét.
A módosításról szóló vitát – a többi KSZ módosító javaslattal együtt – február 12-én folytatjuk.
A differenciálással kapcsolatos napirendben elmondtuk a VSZ álláspontját, amely szerint a differenciálásra rendelkezésre álló bértömeg bértömeg-arányos leosztását javasoljuk
- a Gazdasági, Humán, Üzemeltetés és Projekt, Biztonság és Védelem, Beszerzés és Vállalkozás szervezetekre önállóan
- A Műszaki Üzletágon belül
- az építési főmérnökségre
- és gépészeti főmérnökségen belül
- gépészet
- vasúti munkagép üzemeltetés szervezeti egységekre.
Az építési főmérnökségen kérjük, hogy a differenciálásból a pályamunkás munkakörben a hosszabb munkaviszonnyal, nagyobb tapasztalattal, szaktudással rendelkezők részesüljenek kiemelten. Ehhez kapcsolódóan rendezni, aktualizálni kívánjuk a pályamunkás munkakörben foglalkoztatottak bérrendezéséről 2017. november 27-én kötött megállapodást a középfokú végzettségek elfogadásának tekintetében, valamint az abban foglalt minimális bérek vonatkozásában.
A gépészeti főmérnökség gépészeti területén a több tízéves munkaviszonnyal rendelkező CNC megmunkáló, forgácsoló, járművillamossági szerelő, vasúti jármű asztalos, vasúti járműfényező és vasúti járműszerelő munkakörben kérjük a további béremelést a differenciált keretből.
A vasúti munkagép üzemeltetés területén a hosszabb munkaviszonnyal, nagy tapasztalattal, szaktudással, több típusvizsgával rendelkező egyéb vasúti járművezető, vasúti járművezető és munkagépkezelő, vasúti gépegység vezető munkakörökben javasoljuk a további bérfejlesztést a differenciált keretből.
Véleményünk szerint a munkavállalói csoportokat irányító koordinátorok és a fő építésvezetők bevonása szükséges a differenciált bértömeg felosztására vonatkozó döntési folyamatba minden területen.
A téma további egyeztetésére szintén február 12-én kerül sor.
Kapcsolódó dokumentum: