A cég Humán Erőforrás igazgatójának tájékoztatása szerint, a GYSEV Zrt. dolgozói sem kaphatnak „hőségpénzt”, mert Lázár János miniszter úr nem engedte a jutalmazási rendszer kiterjesztését a magyar-osztrák vállalat munkavállalóira. A Vasutasok Szakszervezete sajnálattal értesült erről a hozzáállásról, hiszen tudomásunk szerint a pénzügyi forrás a kifizetéshez rendelkezésre állna. De nem előzmény nélküliek az ehhez hasonló döntések....
Két héttel ezelőtt az ÉKM-et vezető miniszter a Facebook-on jelentette be, hogy a kánikula alatt a frontvonalban, fizikai munkakörben dolgozó, több mint 33000 embernek kíván elismerésként kettőszázezer forintot kifizetni, amiért helytálltak a mostoha körülmények között is. Ők már 12-én meg is kapták az összeget a SZÉP kártyájukra.
A kezdeményezés tehát jó volt, de mi úgy láttuk, a végrehajtás alapjaiban hibás.
Álláspontunk az volt, és ez nem változott azóta sem, hogy rossz ötlet bárhogyan szelektálni a munkavállalók között, mert a végeredmény az lesz, hogy a vasutas társadalom megosztottsága csak mélyülni fog ettől. Ahogy meg is írtuk: egyetlen óraszerkezetben sincs felesleges fogaskerék...
Minden létező fórumon tiltakozni kezdünk tehát a szerintünk kirekesztő elképzelés ellen, követelve, hogy minden munkavállaló részesüljön a kifizetésből. Főleg, amikor kiderült, hogy még a 33200 fős keretből is kimaradt több olyan munkakör, amely egyébként megfelelt volna a miniszteri kritériumnak.
A tulajdonos szakszervezeti nyomásra később annyit volt hajlandó engedni, hogy a kezdeti 33200 -fős kedvezményezetti kör még további 1500 fővel bővülhet, de feltételként szabta, hogy kizárólag a közszolgáltatást nyújtó vállatok (MÁV, MÁV-START, VOLÁN, HÉV) dolgozóira tehetnek javaslatot a szakszervezetek. A javaslatokat kényszerűen benyújtottuk, a munkáltató pedig eldöntötte végül melyik munkaköröket fogadja be ezekből. Ők a szerdai napon szintén megkapták a kifizetést.
A MÁV-Csoporton belül azonban továbbra is maradt 14 ezer olyan munkatársunk, (köztük a személypénztárosok. SZK fizikai munkakörei) akiket a tulajdonos számunkra elfogadhatatlan elvek alapján, kizárt a jutalmazhatók köréből.
Van tehát most tizennégyezer csalódott, elkeseredett ember, akikben most erősen megingott az elköteleződés a vállalatcsoport felé amiatt, hogy azt érezteti velük a döntéshozó, hogy a munkájuk nem elég értékes. Pedig most lenne a leginkább szüksége a tulajdonosnak erre a lojalitásra, hiszen egy óriási átalakítás előtt áll a cégcsoport, amelynek sikerességéhez mindenkinek erőn felül kellene teljesítenie az elkövetkező hónapokban.
A Vasutasok Szakszervezete továbbra sem adja fel, és minden erőnkkel azon leszünk, hogy a most kimaradtak se érezzék magukat számkivetettnek, munkájukat épp úgy megbecsüljék, mint másokét, és erről meggyőzzük a tulajdonost.