Rövid bemutatkozásában elmondta, hogy 2002 óta dolgozik a MÁV kötelékében. 2021 decembere óta a MÁV-START műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettese, 2024. február 15-től pedig a Volánbusznál tölti be ugyanezt a pozíciót. Elmondta, hogy a MÁV és a Minisztérium együttes felkérése volt a MÁV FKG Kft. ügyvezetői pozíciójának ellátása, amely megtisztelő és komoly feladat számára. Feladata a működési hatékonyság növelése, szolgáltatói szemlélet elősegítése.
Kormányzati döntés, a MÁV - Volán csoport teljes átalakítása, amely 2025. január 1-től HOLDING formában kell, hogy működjön. A HOLDING négy lábon fog majd állni, lesz egy HOLDING irányítás, MÁV Pályavasút, Személyszállítás és marad a MÁV SZK Zrt. Az FKG-t is érinti a változás. A jelenlegi és tulajdonosi döntés alapján a tevékenységet a MÁV Pályavasút szervezetében, de önálló egységként folytatná tovább a Társaság. E szervezethez tartozna még a MÁV Központi Felépítményvizsgáló Kft., a HÉV, illetve talán még a ZÁHONY-PORT. Hozzátette, érdemben változást nem eredményez az integrálás. Lényeg a munkavállalók megtartása, illetve mindenki számára a változatlan feltételek biztosítása. Kihangsúlyozta, hogy rendkívül fontos a munkavállalók munkája, hiszen az új szervezet közvetlen szolgáltatást fog nyújtani és Magyarország egészét szolgálja majd ki. Köszönetét fejezte ki elődje, Mikesz Csaba munkájának, melyet folytatni kíván. Teljes alázattal szeretné megismerni a Társaság munkáját, ki fog állni és bátran fogja képviselni a Társaság érdekeit. Nyomatékosan kifejezte, hogy a legnagyobb munkajogi biztonsággal fog lezajlani a tevékenység áthelyezése.
Szeptember 30-ig el kell készíteni az átalakítással kapcsolatos anyagot, amely alapján a tulajdonos a döntését meg fogja hozni, amely alapján megvalósuljon az átalakulás, 2025. január 1-gyel.
A Társaság jogi képviseletében, dr. Vígh Péter, jogi és beszerzési főigazgató ( VOLÁN Zrt.) elmondta, hogy a zavartalan átadáson dolgoznak, semmifajta sérelmek ne legyenek a munkavállalók részéről. Hozzátette, senkinek nem lehet rosszabb! Nem tervezik szétdarabolni a Társaságot, gondolt itt a 2004 előtti szervezeti felépítésre. Kihangsúlyozta, hogy a Társaság egy nagy divízióként fog tovább működni a MÁV Pályavasútban. 2025.01.01-től egy KSZ-e lesz a MÁV pályavasútnak, amely alapja a MÁV Zrt. KSZ-e. Elmondta, hogy egyeztetések fognak majd történni, mert az egységesítés nem járhat hátrányára a munkavállalóknak.
Munkavállalói oldalról kérdés volt a munkáltatói jogutódlás, illetve a KSZ szerinti teljesítményarányos díjazás sorsa.
Vígh Péter a jogutódlással kapcsolatos kérdésre válaszként elmondta, hogy a munkavállalók munkaviszonya jogfolytonos fog lenni.
A teljesítményarányos díjazás kérdésére, pedig dr. Kormányos László elmondta, hogy ami jól működik azt nem kívánják elengedni. Ki fog állni, tovább kell vinni a jó dolgokat.
Összegezve a munkavállalói fórumot igen nagy hangsúlyt fektettek a munkavállalók nyugtatására!