Az egyeztetésen az RCH menedzsmentje részletesen bemutatta a kedvezőtlen gazdasági környezetet, amelyben rendkívül nehéz előre tervezni. A nehéz tervezhetőséget tetézi a bizonytalanság az egyeskocsi fuvarozáshoz kapcsolódó támogatási program meghosszabbítása körül. Annak ellenére, hogy a vállalathoz szeptember elején megérkezett a 2025. I-VI. havi VEKT teljesítmény után járó támogatási összeg, komoly kihívást jelent, hogy a támogatási rendszer fennmarad-e a jövőben, és ha igen, milyen formában.
Aggodalomra ad okot, hogy a fuvarpiaci igények folyamatos csökkenése következtében az RCH teljesítménye kedvezőtlenül alakult az elmúlt hónapokban is, a volumenek minden korábbinál alacsonyabb szintre süllyedtek augusztusban. A prognózisok szerint a társaság őszi teljesítménye is – részben az agrár szektor fuvarozási igényeinek csökkenése miatt – elmarad a szezonban megszokott szinttől. Erre a környezetre a vállalat szigorú költséggazdálkodással reagált, ez azonban csak rövid távon tartható stratégia, az RCH hálózatát és eszközállományát csak a forgalom növekedése mellett lehet kiterhelni.
A felek egyeztettek arról, hogy elsődleges szempont a vállalat eredményes működésének biztosítása. A tárgyaló felek részletesen áttekintették a különböző üzemméret-alternatívákhoz igazodó működési-modelleket és azoknak a munkaerő-állományra gyakorolt hatását. A külső körülmények – a támogatási rendszer, hazai és nemzetközi gazdasági helyzet, fuvarpiaci tendenciák – függvényében alakítják ki azt a működési struktúrát, amely hosszútávon fenntartható. Ennek érdekében a munkáltató és a szakszervezetek folyamatosan együttműködve készülnek fel a különböző eshetőségek stratégiai kezelésére.
A felek rögzítették, hogy folytatják az egyeztetéseket, és a helyzet alakulásának megfelelően tárgyalnak a megállapodások módosításáról, valamint a korábbi évek gyakorlatának megfelelően megkezdik a 2026. évi bértárgyalásokat. Végezetül a szakszervezetek megerősítették, hogy lehetőségeik szerint mindent megtesznek a támogatási rendszer fenntartása érdekében.