Napirend szerint a Munkáltató elsőként a Kollektív Szerződés 4-es mellékletével kapcsolatos KSZ módosításról szeretett volna megegyezni az érdekvédelmi oldal szereplőivel, hangsúlyozva, hogy a módosítási javaslat elfogadása előfeltétele annak, hogy kifizetésre kerüljön a 2024.december 31-ig ki nem adott ruhák után járó pénzbeli megváltás, továbbá annak is, hogy a jövő évi ruhákra megkezdődhessen a közbeszerzés.
A szakszervezetek nehezményezték a két téma összekapcsolását, és azt, hogy bár előzetesen kérték, több felvetésük mellett, arról sem kaptak semmiféle tájékoztatást, miért csökkent több munkakör esetében is a pontkeret.
A munkáltató képviselője ez utóbbit azzal indokolta, hogy egyes ruházati darabok, - elsősorban a piacról való beszerzés ellehetetlenülése miatt, -kikerültek a sortimentből, és ezért ezen termékek a pontjaival csökkentették a kereteket.
Ezt az érvelést a Vasutasok Szakszervezete sem fogadta el, mivel nem láttunk ok okozati összefüggést a kettő között, ezért elutasítottuk a KSZ módosítás alírását.
A helyzet feloldása érdekében a Munkáltató kompromisszumos megoldásként felajánlotta, hogy elfogadja a szakszervezetek álláspontját, és változatlanul hagyja a pontkereteket, illetve több, - köztük általunk is javasolt -munkakörrel is kiegészítette a mellékletet. Ezt követően a KSZ módosítást valamennyi szakszervezet aláírta.
A „hőségfigyelmesség” néven kiadott PK rendelet miatt beérkezett észrevételekre Sukus Róbert Márton üzemeltetési főigazgató reagált, aki elmondta, hogy a megrendelő kérése bevezetett, a vállalat imázsának növelését célzó intézkedés az utasok körében rendkívül népszerű. A végrehajtásról kiadott PK rendeletben szándékosan nem akartak túlzott részletszabályokat megfogalmazni, azt szerették volna, ha a jegyvizsgálók saját tapasztalataikat alkalmazzák. Amennyiben a szabályozás hiánya kétségeket ébreszthet a kollégákban, nyitottak arra, hogy ezt pótolják, és a szakszervezetek véleményét is figyelembe vegyék. Ez történt akkor is, amikor a „figyelmesség” menet közbeni többszöri kiosztását kivették az előírásból.
Már az irányba is történtek lépések, hogy ahol megoldható, - elsősorban fejpályaudvarokon- a táblázók vagy diákmunkások osszák ki, még indulás előtt az ajándékot. Helyből induló páratlan vonatok esetében, ha a rendelkezésre álló idő megengedi, akkor a jegyvizsgáló is megteheti még indulás előtt ugyanezt.
Idő hiányában több részlet is tisztázatlan maradt, emiatt sem tekintjük lezártnak ezt a kérdést, és július 3-án újból egyeztetünk ebben a témában.