A kollégák összehasonlították a munkaköri leírásukban szereplő feladatokat a más VJBI-nél foglalkoztatott gépészeti diszpécserek tevékenységével, és úgy látták, tőlük jóval többet várnak el.
A Vasutasok Szakszervezete azonnal konzultációt kért levélben a helyi VJBI igazgatójától, továbbá kértük Kovács János, vasúti műszaki főigazgató úr segítségét is a megoldás érdekében.
Az egyeztetésre 2025. szeptember 2-án került sor. Ezen közösen, pontról pontra áttekintettük, mely tevékenységek tartoznak valóban a gépészeti diszpécserekhez, és melyek azok, amelyek más munkakörök feladatai.
Szakmai érveléseinket elfogadta a helyi munkáltató, és ennek eredményeként tíz feladatot sikerült kivenni a diszpécserek munkaköri leírásából. Ezek a tevékenységek visszakerültek a járműreszortos, kocsigazdálkodó, személyzetirányító, mozdonyirányító, műszaki művezető és művezető munkakörökhöz, amelyekhez eredetileg is tartoztak.
Külön eredmény, hogy a karbantartások szervezésével és a munkahelyi sérülések bejelentésével összefüggő feladatokat is sikerült csökkenteni
A változásokról parancskönyvi rendeletben értesítették a kollégákat.
Ez a példa is jól mutatja: igenis megéri a Vasutasok Szakszervezetében tagnak lenni, mert ha van tagság, és van összefogás, akkor eredmény is lesz!