Tartozott a Vontatási Főnökséghez, a Gépészethez és most a MÁV-START irányítása alatt üzemel, de nem sokáig. Ugyanis a Kormány a 1257/2021.(V.12.) határozata értelmében „MÁV-START Vasúti Személyszállító Zártkörűen Működő Részvénytársaság által végzett, a személyszállítási közszolgáltatási feladatellátáshoz közvetlenül nem kapcsolódó járműgyártási tevékenység, a vasúti fővizsgákhoz szükséges javítási tevékenység, valamint az annak végzéséhez szükséges humán- és eszközerőforrások 2021. október 1-jei fordulónappal a MÁV Vagon Vasúti Jármű Gyártó és Javító Korlátolt Felelősségű Társaságba áthelyezésre kerülnek.”
Talán ezt már akkor tudhatta valaki, amikor pár éve a Kocsijavító Műhelyt kettészelték, és egyik felébe beköltözött a MÁV Vagon Kft. részlege. Nos, csütörtökön még egy műhelyben, de két cégnél tartott fórumot a VSZ Gépészeti Intéző Bizottsága és a Záhony Területi Képviselet. A közelgő átszervezés volt a fő téma a műhelyeseknél, de természetesen érintettük a bérfejlesztési tárgyalások eseményeit is.
A bérrel kapcsolatos helyzet sem aratott osztatlan sikert, mint ahogyan az átszervezésről szóló tájékoztató sem. A már „sokat megélt” munkavállalók érthetően tele vannak kételyekkel és kérdésekkel. Részünkről elhangzott többek között, hogy a MÁV Vagon Kft. kiszervezése ügyében a Vasutasok Szakszervezete tárgyal, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a kiszervezett munkavállalók eddigi juttatása és megszerzett jogai ne csorbuljanak, illetve a további foglalkoztatás zavartalan legyen. Kértük, hogy írják össze azokat a kérdéseket, amire a tárgyalások során ki kell térnünk, beleértve az egyéni problémákat. Mert ugye a műhelyben akadnak nyugdíjhoz közeli tagtársak is, akik a jövőjüket nem biztos, hogy kiszervezettként gondolják.
Nos, a műhely másik felében a Vagon Kft. munkavállalóit is tájékoztattuk a fent leírtakról. Mint a cégnél, úgy a belépő tagoknál is nagy a fluktuáció. Előbbinél az alacsony bérek miatt, de utóbbinál is, hiszen a munkavállalók egymást hergelik és bíztatják a kilépésre a bérlemaradás miatt. Hangsúlyoztuk, hogy pont az ellenkezőjére kellene egymást bíztatni, hiszen összefogás nélkül nincs erő, erő nélkül nincs eredmény!
Reményeink szerint a kiszervezés után is a Kocsijavító Műhely szervezettségi eredménye dominál majd, és továbbra is az inkább be, mint a kilépők tábora növekszik. Hasonlóan, mint eddig, köszönhetően Szanyi József alapszervezeti titkár munkájának, és a kollégák jó helyzetfelismerésének: pontosan értik és tudják, hogy ezután is csak együtt lehetnek eredményesek, és csak összefogva bízhatnak jövőjükben.